tirsdag den 2. marts 2021

Livet i en boble

 Jeg gad godt kunne fortælle, at vi laver en masse sjovt eller spændende for tiden. Det gør vi bare ikke. Vi tilpasser os boblen som restriktionerne skaber, men forsøger også at finde os en hverdag med hund. Normalt ville jeg have læst en masse bøger. Jeg har ikke åbnet en bog i snart flere måneder. 

Jeg har været ude af synk mht min hjemmetræning. Jeg har ikke haft motivationen. Det er nu ikke hundens skyld. Jeg valgte i starten kun at bruge al min frie tid på den, inkl min trænings tid. Nu kan jeg mærke jeg skal trække mig selv lidt igen, og prioritere min træning, fordi den giver mig nogle endorfiner og humøret er bedre efter træning. 

Vi får jo heldigvis bevæget os en del mere med en hund som skal ud og gå. Forleden viste mobilen at jeg havde travet 7500 skridt - måske synes du ikke dette er noget særligt, men både før og nu i lockdown inden hund, gik jeg måske kun 2500 skridt pr dag, så for mig er det en meget positiv forandring. 

Frisk luft har heller aldrig skadet nogen. 


Men mht til det at lave noget spændende - der kan jeg ikke rigtig byde ind med noget. Jeg har ikke engang lavet noget særlig kreativt med lillebror længe. Jeg føler lidt at dagene flyder ud i hinanden. Jeg skal snart mødes med en veninde og gå en tur i skoven inkl hendes hunde og min. Det vil give lidt voksen kontakt af "fremmede udenfor husstanden", som jeg også synes man virkelig kan savne. 

Jeg synes de pippede om at åbne lidt mere op i marts måned, og det krydser jeg da virkelig fingre for at de gør. Af flere årsager. 

Personligt så har jeg virkelig haft corona kuller de sidste par uger. Det har været dejligt at få hundehvalp (og det er det 100% stadig), men når sådan en lille en ikke kan helt så meget, man ingen ser, intet har åbent og det har været så ishamrende koldt... så går der total hulemands agtig i den og det får jeg kuller af i længden.



Ingen kommentarer: