onsdag den 24. april 2013

Planke ! what ?? For real ?

Idag var dagen hvor jeg udfordrede mig selv og fik forlænget min planke! Holy C... må jeg sige - men ikke et dårligt resultat.

For pokker da - jeg er sørme stolt af mig selv (og det siger jeg ikke helt så tit... desværre... må hellere begynde at være bedre mod mig selv) over mit resultat for det blev :

Ja ok, brugte lige 2 sek på at stoppe planken og stoppe uret så lad os sige 3,30... 3 ½ minut !! WHAT ?? For real ?
Jeg var sørme lidt målløs for jeg kunne nok godt have presset mig selv endnu længere. I morgen er jeg på igen. Tror jeg endda vil til at inkorporere dem i den daglige rutine. Jeg mener - hvem har ik 2-3 gange 3 min pr dag ?
Normalt har jeg laft lavet planke i forbindelse med styrketræning og/eller pulstræning og har derfor været smadret efter 1,30 (1½ min). Mine arme har rystet og min mave muller gjort ondt. Selv når jeg vippede frem og tilbage har jeg ikke kunne holde den til mere end max tæt på 2 min...
Så at kommer over 3 min og endda ik føle de 3 min var slemme... Det overrasker mig MEGET ! Men jeg er meget glad og tilfreds med mig selv.
Det kom sig af jeg blev inspireret af en jeg lige er begyndt at følge via Instagram - hun havde taget en planke idag på 3,23 - tænkte "hmm gad vide hvor længe jeg kan stå? Kan jeg mon også stå i 3 min? Kom nu.. prøv - det skal jeg fandme kunne".
Og vupti - det gjorde jeg. Jeg blev endda nok lidt farvet af at kigge på uret for da jeg ligesom havde "slået tiden" blev jeg pludselig træt.. ha ha .. kender du mon det? Skøre hjerne - vi snakker nogle sek og så pludselig så "bum - nu er du træt.. nu kan du ikke mere" - men fandme jo. Jeg skulle runde 3,30 min. :-)

Pointen er - jeg fandt idag ud af at jeg kan mere end jeg tror. Føles skønt !

Næste udfordringer bliver at runde 4 min - mon jeg ik burde kunne nå det inden weekenden? I hope so.

Derefter bliver det armbøjninger som bliver udfordringen. Lige nu kan jeg kun tage 20 i stræk før end jeg bliver lidt stakåndet og lidt træt i skulder/arme. Det skal altså op på 30-35 stk!
20 come on !.. det er da for lidt.. ha ha.. Yes - er min egen største slavepisker :-)

Hvad er dit max pt ? Hvor længe kan du holde planken og/eller hvor er dit max af armbøjninger... ???

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godt gået! :-)

Miranda sagde ...

Tak :-)