tirsdag den 16. april 2013

Løb bliver nok aldrig min favorit sport !

Puhh.. tiden begynder at nærme sig, jeg begynder så småt at blive lidt stresset og samtidig så gider jeg virkelig ikke.. Eller sådan føles det pt.
Gider ikke hvad ??... gå igang med løbetræningen.

Jeg burde jo elske at løbe, det er nemt, du kan gøre det stort set hvor som helst, når som helst og i alt slags vejr (naturligvis bør du være forberedt, men det er jo muligt). Man oplever naturen, luften, motionen osv.
Yes yes - jeg har fattet det. :((

Source : Tumblr.com

Lige præcis sådan burde jeg jo have det !!! Yes... og ja det er nok også det som er med til det. Jeg løber desværre ikke fordi jeg elsker det.

Source: Tumblr.com
Idag så jeg via en anden blog idag at hun havde været ude og løbe en tur idag. Ca 8 km og forbrændt omkring 400-430 kcal.
Det første jeg tænkte (og jeg mener virkelig DET FØRSTE) var at godt det ik var mig og det var da ik særlig mange kalorier forbrændt. Jeg vil 10 gange hellere lave et blandet cardio/styrke program derhjemme inkl vægte på 1 time og forbrænde 600 kcal ! Til hver en tid....
Du vil måske argumentere for at "jamen hun var jo ude og nyde vejret"... Enig !
Det hænger nok sammen med at da jeg startede op med løbetræning for 2 år siden (jeg har ik løbet siden sept 2011) der havde jeg temmelig mange ankel skader. Alt for ofte havde jeg ondt i mine ankler og til tider knæ. Yes - I know - jeg har gjort det helt forkert.. grebet det helt forkert an osv.
Det behøver vi ik graver i og det er da også derfor at jeg ved at jeg skal starte op rigtigt næste gang. Seriøst holde mig til løbeprogrammet...
Men som du nok har erfarret så er tålmodighed ikke min største evne... nok snarer min største svaghed !

Puhh... selv mine veninder kan komme igang og ud på vejen.. shit ! jeg sidder og siger "du skal også... du BØR også.. se nu at komme igang".. ha ha ha.. men for pokker - jeg ORKER det virkelig ik... hmm jeg må vel håbe på at første tur bliver så meget en succes at jeg får lyst til mere.
(som om - har du nogensinde hørt om en nyopstartet løber som har succes første gang??? ) Lad mig dø...

Nå men nok om det, så er det jo i stedet dejligt at foråret ser ud til at være på vej (det er da plus grader.. juhuuu !!) og at jeg skal ud og ride i aften.
Hest igår, ride idag, ride igen i morgen, ride igen søndag... og måske også lørdag - tjo.. jeg ville mene man kan kalde det en uge fyldt med heste muler !.. uhmm se det elsker jeg til gengæld ! ahh... afsted med mig

Ingen kommentarer: