tirsdag den 2. april 2013

Mugcake... for mig et helt nyt fænomen

Jeg har efterhånden set en del lækre "mugcakes" på Instagram og har faktisk også forsøgt mig én gang tidligere. Den første version blev dog på INGEN måde god. Jeg vil ikke gå i dybden, men den røg lige i skraldespanden...
TIL GENGÆLD... kom denne lille lækre satan ud af mit forsøg her idag...uhmm.. se det var slet ik så ringe endda.



Du skal bruge dette :

1 scoop protein pulver
1 æggehvide
85 ml havregryn (grovvalset synes jeg er bedst)
85 ml yogurt naturel
85 ml æblejuice
3 spk kakao
1 tsk bagepulver

Rør rundt, alle ingredienserne på en gang.. har ikk den store betydning hvordan de puttes i og hvornår. Hæld i en kop/plastik bæger, sæt i micro ovn.
Se nu kommet det svære, for alt efter hvor høj temp. du har i din micro ovn så skal du justere bagetiden.

Min er kun på 700 watt, så det er jo ikke alverdens. Det betyder også at jeg skal have den inde i længere tid. Jeg gav min version her ca 3 min og den var stadig helt blød indeni i midten. Dog kan jeg godt lide dem sådan... ;-)

Jeg havde tilføjet frosne hindbær på toppen og kunne godt finde på næste gang evt at have lidt skyr/yogurt med lidt stevia i på toppen også. Eller måske noget andet frugt....

Efter en dejlig lang afslappende påske var det desværre en temmelig travl/små stressende arbejdsdag idag. Heldigvis var den efterfulgt af god omgang styrke træning og efter aftensmaden forkælede jeg mig selv med denne lille dessert. Jeg ved ikke noget bedre end at kunne nyde chokolade. What can I say... Jeg er vist chokolade afhængig :-)

Ingen kommentarer: