fredag den 26. april 2013

Ny morgenmads mulighed..

Uh er altid interesseret i at opdage nye nemme muligheder til lækker sund morgenmad, så da jeg stødte på artiklen fra POPSUGAR ang. morgenmads muligheder for under 400 kcal måtte jeg da lige tjekke dem ud.
Der var blandt andet smoothies, vafler, pandekager og scrambled æg. Jeg har desværre ingen vaffel maskine, så dem kan jeg ik prøve og æg er klart en mulighed foruden pandekagerne.

En smoothie variant er altid godt, men jeg synes jeg bliver alt for hurtig sulten igen. Lidt det samme med yogurt selvom jeg ofte vælger den variant. Mest fordi det er nemt, inkl lidt mandler og frugt på. Dog tror jeg næste uge at jeg vil forsøge mig med en protein smoothie og se om jeg kan "køre lidt længere på den".

Den som jeg er mest spændt på at prøve er pandekagerne inkl hørfrø. Knuste/kværnede hørfrø... uhmm... Dog er opskriften inkl. kokosmel og jeg er virkelig ikke særlig glad for kokossmagen, så jeg tror jeg er nød til at erstatte det med evt grahamsmel eller alm mel.

Dvs min opskrift på pandekagerne bliver således:

65 gr mel (grahamsmel, hvedemel en eller anden form for mel)
2 æg
3 æggehvider
25 ml mandelmælk - det har jeg pt ik i mit forråd, så enten bruger jeg skummetmælk eller æblejuice
½ tsk bagepulver

Det hele blandes sammen enten i din blender eller med piskeris i en skål. Varm panden op - gerne med lidt kokosolie (sjovt nok så kan jeg godt spise dette da det ik giver så kraftig en kokossmag), hæld lidt på, vent et par min og vend pandekagen. Giv den et par min på den anden side. Når den er gylden på begge sider er den færdig.
Uhmm... min skal nok spises med lidt hjemmelavet syltetøj på eller noget frugt. (banan, kiwi, vandmelon, mango, jordbær - det hele eller bare en enkelt variant... vi får se)


Pandekagerne her foroven er IKKE mine - eftersom jeg endnu ik har prøvet opskriften har jeg endnu ik et billede af det færdige resultat. Dette er et billede jeg har lånt og valgt da jeg synes de så dejlig tykke og lækre ud...
Source : blog.best-bookings.com

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er en pandekage du har lagt en opskrift på ikke? (Det står nemlig som om, at det er en smoothie :) )

Min yndlings morgenmad, der mætter en 3-4 timer: 55 g fibrehavregrynm der laves til grød med 200 g yogurt ovenpå! Det er så godt, og så får du både gode kylhydrater og protein (Skyr kan grøden også toppes med.)

Miranda sagde ...

Hej,
Jo det var en pandekage opskrift - hmm jeg må heller lige tjekke indlægget igennem for sådan var det ik ment. Der var nogle forskellige morgensmad varianter som de nævnte, en af dem var smoothies og en anden var denne (eller næsten denne) pandekage opskrift.
Tusind tak for din kommentar og din opskrift lyder også lækker. Den må jeg prøve en dag :-) Fibrehavregryn - hvor køber du dem henne? Jeg har kun alm grovvalset havregryn.
Når jeg har min søn får vi tit havregrød om morgnen - min variant toppet med nogle bær og hans med smør og rosiner, samt honning. :-)

Anonym sagde ...

Fiberhavregrynene er fra Urtekram i en lyserød pose. De kan blandt andet købes i Kvickly og Superbrugsen.

Du må have en dejlig uge.

Miranda sagde ...

Ihh tak for råd. Dem må jeg prøve en dag.
Rigtig dejlig uge til dig også :-) Forhåbentlig får vi en med masser af sol og forår. Det er jo fantastisk at se hvordan knopperne springer ud. Jeg kan sidde i mit køkken og se rosenbuskene udeforan blive grønnere og grønnere. Det er smukt og et skønt syn.. Man bliver så glad af at kigge på det :-)