torsdag den 8. november 2012

Ferie... SKIFERIE !!!

Ohhh Yeaahhh.... i aften skal der bookes ferie :-) SKI ferie

Jeg glæder mig...jeg glæder mig. Man kan da heller ikke andet kan man vel ?

Jeg skal bare lige clearet babysitter den ene weekend, men det regner jeg nu med nok skal gå. Dog selvom jeg regner med at det nok skal blive et "ok", så har jeg dog ikke ville booke noget på forhånd.
Nogle tænker måske "men kan du ikke bare tage børnene med på ferien?"... Tjooo det kunne jeg vel sagtens.
Jeg har en søn, han er 4 år og har endnu ikke stået på ski. Jeg vil gerne være sikker på, at det er noget som han har lyst til inden jeg flyver jeg-ved-ikke-hvor-mange km væk. Det er sørme lidt træls at stå i en "satelit by" i Frankrig og skulle finde på ting som ikke inkl ski. Dem er er der nemlig ikke mange af. Plus jeg altså desværre er lidt nærrig indrettet. Jeg bruger ikke en masse penge på at flyve ned sydpå for så at finde ud af (først når man står der vel og mærke), at drengen på ingen måde har lyst til det her ski halløj.

Nej det bliver 2014 :-) Her i løbet af vinteren tager vi ham et par ture til Sverige, hvor det trods alt ikke er lige så dyrt, hvis det viser sig at det har været en forgæves tur. Jeg kan ikke rigtig helt gennemskue om han er til det eller ej. Han er VILD med vand, hvilket tog lidt tid, men eftersom jeg selv er lidt af en vandhund så er det jo bare noget som kommer med hans alder. Nu springer han rundt, dykker, laver salto, baglæns i osv. Der er næsten ikke grænser for hvad han tør og har lyst til i vandet. Tag ham med på stranden og han ville ikke hjem !
For 2 år siden fik du ham ikke til at gå i vandet.. skægt ikke ?
Så jo vi starter ud i det mindre med et par prøveture til det svenske og måske en enkelt tur på den indendørs bane der findes i DK. Dog svinger jeg lidt med denne løsning, for selv for garvede mig så er det MEGET anderledes at stå på det der transport bånd.
Nu får vi se.

Ferien for kæresten & jeg skal ihvertfal bestilles i dag !! Det er helt sikkert!!! kan næsten ikke vente...

Her er et link til hvem vi rejser med... det bliver på Hotel Grand Nord i Val D'isere.... uhmmm... kan du se at det bare ser lækkert ud ?? Jeg kan :-)

http://www.langley.eu/dk/bestil-rejse/sog-og-bestil/Valg-ophold/?season=SKI&destination=0&departure-date=05-01-2013&duration=1&departure-from=2CPH&adults=2&children=0&childrenages=&infants=0&coupon=&hotel=

3 kommentarer:

Maria RJ sagde ...

4 år er ikke et år for tidligt :o) - vi var selv i Val D'Isere sidste år med datteren på 4 og selvom Val D'Isere ikke er super børnevenligt så var det en fantastisk tur.

Her er for øvrigt en artikel med flere gode råd om skiferie på børnenes præmisser.

http://www.skiferietips.dk/skiferie-med-boern

Maria RJ sagde ...

http://www.skiferietips.dk/skiferie-med-boern

Miranda sagde ...

Hej Maria
Tusind tak for din kommentar. Ja jeg ved godt, at 4 år ikke er for tidligt, hvilket også er grunden til at vi vil tage til Sverige og lade ham lærer det der.
Mht at tage ham med til Frankrig, så er det mere det, at han til tider kan være længe om at synes om tingene. Jeg er ikke helt sikker på, at han ville synes det var fedt at blive "efterladt" på skiskolen.
Da pengene desværre ikke hænger på træerne derhjemme, så bliver denne tur uden ham (han er hos sin far den uge, så han bliver forkælet.. uden tvivl).
Jeg HÅBER han kommer til at elske at stå på ski lige så meget som jeg gør. Jeg har selv været afsted siden jeg var 13-14 år og har stået lige siden hvert år.
Spørger du mig, så vil jeg 10 gange hellere på en skiferie end en sol/sommerferie. Vi har jo ingen bjerge her i DK, til gengæld kan vi være heldige at opleve bare en smule sommer. :-)
Tak for din artikel. Der er nogle rigtige gode fif i den :-))
Hav en fantastisk fredag og god weekend. Kig endelig herind igen.
Det er altid super at få kommentarer :-))
Kh Miranda :-)