fredag den 23. november 2012

Kolding Fjord i september - familie tøse hygge

Tilbage i september (Ved det godt.. 100 år siden) var jeg med min mor, mormor, farmor & søster en tur til Jylland. Vi boede på det lækre Koling Fjord hotel og var en lille tur på Mandø undervejs.
Det var bare en rigtig dejlig tur og vi hyggede os rigtig sammen. Tit så er mænderne jo med når man mødes og pr automatik bliver samtale emnerne en smule anderledes, men denne gang kunne vi jo rigtig "hønse snakke".. hi hi.

Jeg havde dagen før bagt lækre grove boller som jeg smurte med lidt smør og ost, så var morgen maden ligesom i hus til den lange køretur. Vi skulle mødes kl 6 lørdag morgen, så vi proppede bilen med diverse tasker og kvinde mennesker og drog mod Jylland. Kursen stod  på Mandø for at nå årets sidste bus derover. Jeg har aldrig været Mandø før, så det var en sjov oplevelse, men jeg tror nu ikke, at jeg kommer derover igen forløbig for det var temmelig begrænset for hvad man kunne opleve.

Efter Mandø stoppede vi kort i Ribe for at gå en tur indenfor i Domkirken, men desværre skulle der holdes bryllup der, så vi måtte ikke gå ind og kigge. Jeg var meget paf - jeg har aldrig oplevet at jeg blev nægtet adgang til en kirke pga bryllup. Jeg var ikke engang klar over at man kunne det ? Kan man virkelig det ? Der stod en mand udenfor, om han var ansat af kirken eller et ven til brudeparret - det ved jeg ikke, men han stoppede os ihvertfal. Hm.. så meget for den oplevelse.
Temmelig skuffet kørte vi videre mod Kolding Fjord hotellet, og ankom lidt halvsent så det var begrænset for hvad vi kunne se i området. Det meste af dagen var jo gået med at sidde i en bil, så vi orkede ikke at gå ud i Kolding og trave hele byen ned for at finde en god restaurant, men spiste bare på hotellet.
Hvad gør man egentlig når man kommer til en ny by og man ikke kender noget til de gode restauranter ? Jeg forsøgte at kigge lidt på nettet mht omtaler af de der fandtes, men jeg fandt ikke meget brugbart info.
Nå men lidt hygge på værelserne, nødder & rødvin, samt tidlig i seng er jo heller ikke noget at kimse af. Vi havde jo alle været super tidligt oppe den dag, så vi var senge klare da kl var 22.

Har helt glemt at nævne at jeg naturligvis havde bagt dejlige lækre cupcakes i denne anledning. En sådan mulighed for at bage et ordentlig læs kager skal ikke gå min næse forbi.
Uhmm... de smagte dejligt. Min søster må siges at være MEGET glad for dem for hun formåede at spise hele 5 ud af de medbragte 12 stk. hi hi hi.. men hun elsker virkelig også kager, is og slik. :) Så det er skønt at lave kager til hende.

Søndagen startede vi med super super lækker brunch på hotellet, en kort gå tur i området og et besøg på deres sygeplejerske museum. Faktisk ret spændende hvis jeg må sige det. Jeg synes det er fansinerende hvor dårlige kår de har haft tidligere. Hold da op hvor de måtte grueligt meget igennem. Der kan man virkelig godt prise sig lykkelig for bedre hospitals forhold. Pyhhh...

Derefter lidt afslapning på værelserne. Nu var det jo en tur med meget blandet aldersgrupper og min gamle søde mormor er meget dårligt gående, så det begrænsede jo vores ture lidt. Dog er jeg nok typen som har svært ved at sidde stille alt for mange timer i træk, så efter en kort stund på værelset var jeg nød til at hoppe en tur ned i deres fitness rum. iihh.. sikke en fin lille pool de havde - med bobler i og det hele. Sauna til samt diverse motions udstyr. Det blev til en kort opvarmning på cyklen efterfulgt med en god løbetur på båndet og nøj hvor skønt - jeg kunne jo lige hoppe i bikinien og tage et par baner i poolen. JA TAK!! Det har jeg ikke prøvet før - det med at være varm efter en løbetur (læs : svedig) og så bare kunne hoppe i vandet og blive kølet af. Det skal jeg helt sikkert prøve til sommer. En god løbetur ved stranden og så i vandet bagefter. Det er BARE nice.!!!



Aftenen skulle vi spise ude, men som sagt så havde vi jo ingen gode anbefalinger i ærmet, så det blev det sikre valg i form af en tur på Hereford. Der går man altså heller ik galt i byen. Det er bare lækre bøffer de har der. Num num må jeg sige.

Mandag morgen kørte vi hjemad efter en tur nede ved brunch bordet. De har øllebrød på hotellet og min mor var blevet anbefalet at prøve den med en klat flødeskum på toppen. Ihhh det har jeg ik fået siden jeg var barn, men godt smagte det.

Alt i alt var turen en dejlig afslappende tur med fine oplevelser, godt humør og samvær med ens nærmeste. Det burde man gøre meget oftere og jeg sætter stor pris på at vi kom afsted. Jeg håber vi kan lave nogenlunde samme tur igen til næste år. Det ville være skønt !!!



Ingen kommentarer: