mandag den 29. april 2013

Tilbage til barndommen....

De sidste par dage har været lidt hektiske og med forkus på min søn, da han har haft skoldkopper og dermed har skulle kræses lidt ekstra om. Det har betydet mindre tid til mig, og når man skal prioritere så opdager man pludselig hvor mange ting man når til dagligt...
Jeg har ikke nået at poste særlig meget - I know, men overskuddet har ikke været der og når man først får tid til at sætte sig foran pc kl 23.30 (eller senere) og skal igang med et indlæg, så har jeg valgt anderledes.

Indtil idag. Idag har været hektisk, temmelig fyldt med sukker, men skøn idet vi har holdt fødselsdag for mindstemanden. Han fylder 5 år. Når jeg siger sukker, så er det fordi der blev bagt en kage og selvom jeg fik erstattet en del af den alm. sukker med sukrin, så turde jeg ik erstatte det fuldt ud fordi jeg endnu ik har lavet så mange kager med det i. Jeg havde ik lige tid til at lave en forsøgs kage hvor jeg kunne tilpasse sukkerindholdet, men jeg har så bare selv holdt mig lidt på afstand af den.
Jeg er ikke frelst. Jeg er jo tilhænger af at man nyder livet og enkelte ting i det, som ex når ens egen søn har fødselsdag, så har jeg ikke lyst til at sidde og stikke i selleri stangen osv. (desuden kan jeg ik fordrage selleri.. ha ha).
I en anden verden så kunne jeg have nået at finde sundere opskrifter på nettet eller selv sammensat én, men som sagt har vi været lidt sygdomsramt og oversskuddet har ikke været der.

Det vigtigste er, at han havde en god dag, gæsterne hyggede sig og ingen beklagede sig over de hjemmebagte boller eller kagen.... så jo vellykket.

Tilbage til barndommen... jo overskriften er pga jeg blev helt nostaltisk igår da vi lavede dagens aktive indslag. Mig på rulleskøjter - sønnen på cykel.
Nøj.... rulleskøjter - dem elskede jeg som barn og hvor har jeg stået meget på dem. De blev brugt som transportmiddel i en del år og generelt så stod vi som teenager rundt i nabolaget fra vi fik fri fra skole og til vi skulle være hjemme. Dvs "fra morgen til aften" havde vi dem på og "cruisede" rundt i de varme sommeraftener. Ahhh...
Som sagt - det var som at komme tilbage til barndomme, da jeg spændte dem på og fik rullet en tur. Det var fedt !!!
Min søn skal også helt klart lærer det - han vil også gerne, men vi har et par "en liners" som han ikke helt mestre og selv er jeg til "side by side, så jeg må investere i et par  "side by side"til ham også.

Ingen kommentarer: