tirsdag den 23. april 2013

Mugcake - 2. round !

Når man er glad for kage som mig, så er det skønt at man kan finde opskrifter på lidt lettere variationer hvad ang kalorie indholdet.
Hvilket gør at jeg er ved at blive temmelig glad for Mugcakes.. uhmm ja.. kage tid.

Denne lavede jeg forleden aften. En dejlig dessert og så har man det endda godt med det :-) Perfekt.




Når nu det skulle være en dessert så kom jeg en lille bitte smule cremefraiche på og lidt frosne hindbær. Jeg blev dog efterfølgende gjort opmærksom på, at man lige skal være forsigtig med frosne hindbær.. .uh,.. det vidste jeg ikke, men er glad for jeg ik blev syg :-)

Her til morgen havde jeg lidt tralvt og ville derfor have noget med på arbejde og tænkte "hey hvorfor ik lige lave en omgang mugcake og tage med?".. så det gjorde jeg.


Det blev til denne lækre omgang - som morgenmad blev den suppleret op med en banan. Ha ha en kollega spurgte nysgerrrigt "hvad er det ? rugbrød?" og da jeg fortalte var der var i var svaret "nøj det lyder sundt".
Yep - du har helt ret.



Den blev lavet af dette :

1 æggehvide
1 scoop choko protein
ca ½-1 dl yougurt natural
ca lille skavt æblejuice & et lille skavt skummetmælk
1 tsk bagepulver
1 spk Chia frø
ca 75 gr havregryn
½-1 spk kakao (dette er mest som esktra smagsforstærker og farve - du kan jo undlade hvis du ex laver den på vanilie protein, så suppler op med en lille kniv spids stevia for sødme)

Jeg målte ik selve mælken, yogurt og juicen op (det har jeg tendens til aldrig at gøre) men kiggede efter at den fik den rigtige konsistens ifht hvad jeg ville have.
Vupti - en gang i micro ovnen, pakkes ned og ud af døren.
 
En succes som jeg helt sikkert kommer til at gøre igen en anden gang. I morgen regner jeg med at jeg skal prøve Chia grød, men jeg har set at andre har lavet det på kokosmælk - det bliver min ikke. Jeg er ikke super fan af kokossmag så tanken om at skulle spise kokosgrød om morgenen er ikke lige noget som tiltaler mig. Derfor må min blive på enten skummetmælk eller bare vand og evt suppleret op med nogle frosne bær blendet med lidt protein pulver når den spises i morgen.
Du kommer til at kunne se billederne først via min Instagram - jeg kan ikke love at de kommer herind - måske med tiden, men intet er sikkert. 

Ingen kommentarer: