tirsdag den 28. april 2015

Status på kroppen - 9 måneder efter fødsel

Lad mig starte med at sige at igår var ikke lige den bedste dag - af mange grunde.

En af dem var min vejning. Det viste sig at jeg var gået op i fedt %. Suk.. det er jo ik særlig motiverende og slet ikke når man rent faktisk spiser sundt 80% af tiden.

Heldigvis er der sket noget på mine cm mål selvom jeg faktisk har stået stille på vægten den sidste måned.

Min mål sidst var:

Vægt: 61 kg
Bryst: 94 cm
Mave: 84 cm
Talje: 78 cm
Læg: 35 cm

Min mål er pt:

Vægt: 61 kg (faktisk sagde den 60,3 her til morgen men ikke da han rundede 9 måneder hvilket er 2 uger siden, så regner mere med de 61 kg)
Bryst: 94 cm
Mave: 82 cm (kanon!)
Talje: 77 cm
Læg: 35 cm

Jeg er også stoppet med at amme fuldstændig. Det er dog nærmest kun 1 uge siden, så mine bryster er vist stadig på "standby" for de har ikke mindsket sig endnu. Det vil de med garanti gøre når der ik længere er efterspørgsel efter mælk.
Jeg havde et brystmål på 89-90 cm inden baby så regner med at havne i nærheden af det her når der ikke ammes mere.

Jeg har jo som sagt spist den her shake, men tja... jeg har vist spist den med for mange frugter og har derfor fået for mange kcal allerede i mit morgenmåltid hvilket er med til at jeg ikke har tabt mig, men stået stille på vægten.

Normalt er jeg slet ikke til at tælle kalorier, men eftersom vægten står bum stille og selv synes jeg spiser sundt, så har jeg måtte sande at jeg, om ikke andet så lige for en måned, er nød til at taste ind og se hvor meget jeg egentlig spiser for.
Fuck jeg blev mega overrasket over hvor mange kalorier der er i min omgang græsk yogurt (det var omkring 500 kcal bare i lidt yogurth, lidt mysli og frisk frugt). Det har betydet, at jeg lige har måtte tænke lidt mere kreativt og spise lidt anderledes om morgenen.
De sidste par morgener har jeg spist for omkring 400 kcal hvilket har gjort at jeg har haft lidt tilgode til at kunne spise en snack inden frokost.

Desuden har jeg slet ikke drukket nok. Det er jo en skrøne og ikke noget nyt for mit vedkomne at jeg ikke får drukket nok, men jeg har gjort den klassiske fejl ikke at drikke nok og nogle gange forveksle tørst med sult. Det er mega no-go når du gerne vil tabe dig.
Nej du skal ikke drikke dig mæt - du skal stadig have mad at køre på, men vi skal huske at få vand nok.

Nå men jeg var gået fra 30% i fedt til hele 31,5%. Jeg var tudefærdig. Fandme ikke fair.

Ja jeg har næsten lige født og jo det kan tage op til 1-2 år før end kroppen er helt på toppen igen, meeeeen jeg blev edderspændt skuffet over at se at jeg var gået op i fedt%.
Det betyder jo bare en ting - jeg SKAL igang med mere træning. Der er ingen anden udvej og så lige tjekke op på mit kalorie indtag den næste måned.



Jeg håber at have bedre opdatering ved 10 måneder - det går jeg ihvertfald stærkt efter! 

Ingen kommentarer: