mandag den 6. august 2012

Monday... back to real life or ??

Så er weekenden overstået. En god en af slagsen - hvor skønt. Det bedste er, når man har haft en god weekend, nydt det, oplevet masse og gjort mange af de ting man helst vil. Se så har det været en god weekend.
Fredag brugte jeg som sagt på at få kørt lidt energi af på spinningscyklen. Det var en ny træner da jeg kun har prøvet det center 2 gange, og man skal altså lige indstille sig på hver deres træningsfacon men det gik fint. Overrasket - var jeg - over hvor mange der var med på holdet når det var fredag eftermiddag/aften plus stadig ferie. Det var ligefør end der nærmest var rift efter cyklerne. :) Heldigvis var der plads til mig også.
Hjem og hygge med kæresten og sønnen samt god mad og jaaa... vi forkæler gerne os selv lidt i weekenderne. Der må der nydes lidt vin og godter. Denne fredag var ingen undtagelse. Vi afprøvede en ny rosé vin. Nøj hvor var den bare dejlig. Rigtig frisk, let, sødlig og samtidig ik for sød. Stadig lidt tør. En god blanding af det hele.
Lørdagens vejr var sol og varme = stort set al aktivitet foregik udenfor. Fik startet på mit blomsterbed som trængte gevaldigt til at blive luet lidt (rettelse MEGET) ud i.
Sønnen fik vand i badebassinet og der foregik de næste par timer så.. med at springe ned i, op af, over og under.. (altså under vandet)..
Så fantastisk hvor lidt der nogle gange skal til for at underholde børn. :-) Livsbekræftende er det også !!
Lørdag aften spiste vi hos nogle gode venner som endelig har fået lavet deres køkken færdig. Nøj en proces det har været for dem. Vi var med til at rive deres køkken ned i januar. Et projekt som virkede overskueligt til at starte med og som bare skulle have været "hiv ned, smid ud og sæt nyt op"... Det blev til næsten 8 måneders renovation og forsikrings involvering. Pyhhh...
Nå men nu står det bare så super flot. Man får helt lyst til selv at få renoveret sit køkken, når man ser hvor flot nyt kan se ud.
Dermed var der jo også en dejlig "undskyldning" for at bage en kage og tage med. Både pga middag ude, men jo også fejring af det nye køkken :)

Det blev til hindbær muffins med freaky grønt frosting på toppen og rabarbertærter med chokolade glasur på. Uhmmm.. Nu måtte jeg jo hellere nøjes med bare den ene kage, så derfor valgte jeg rabarbertærten. Den var endt ud godt. Vi tilføjede dog lidt vanilie is ved siden af, men det gjorde jo ik kagen dårligere.

Søndag måtte man jo så hellere være lidt aktiv. Resten af bedet blev gjort færdigt (dog mangler jeg stadig at få købt nye blomster til at plante), der blev badet lidt og så fik vi cyklet et par ture.
Knægten har næsten lige lært at køre uden støttehjul, så der er stor interesse for at cykle. Jeg må også sige at det går hurtigt. Han suser afsted.
Første tur løb jeg ved siden af på rulleskøjter - hvor skægt for det har jeg ik gjort nærmest siden jeg var teenageer, og tur nr 2 var hvor løbeskoene var snøret på.
Rulle turen gik heldigvis uden styrt eller andet, så det var rart når nu man var så "rusten", men skægt at få alle minderne tilbage fra ens barndom. Damn jeg stod meget på rulleskøjter. Det var et fedt transport middel og man kom hurtigt fra A til B.
Sønnen bemærker dog på tur nr 2, at "mor hvorfor løber du så langsomt?".. ha ha ha.. ja man skal jo høre sandheden fra børn - er det ik sådan?
Måtte hellere starte ud i det små, så ja lige på turen igår var der ik super meget fart på. Til gengæld er der ingen steder jeg har ondt idag, så det har jo været med positivt out come.

I'll try to post this in a shorter version in english .. stay tuned :)

Ingen kommentarer: