tirsdag den 7. august 2012

Frk. Skinny...

Hvordan bliver man til Frk. Skinny ? Tja.... enten ved at sulte sig selv, træne ekstremt hårdt og samtidig ikke spise eller hvordan ? By your own thoughts ?

Jeg er ikke selv nogen skinny bitch - nok nærmere én med lidt ekstra på siden. Mange ville nok definere mig som værende slank. Hvor går grænsen henne? Er man slank hvis man har en pæn figur, passer størrelse 38 osv ? Eller er det kun hvis ens taljemål er under 80, tøj størrelsen siger 34-36 ?? Hvem definere det?
Jeg vil da ikke lægge skjul på, at jeg forsøger så vidt muligt at leve sundt, spise regelmæssige måltider og dyrke regelmæssig motion. Lad det også bare være sagt, at jeg forsøger at blive bare en smule mere trim...

Problemet ligger nok i, at jeg ikke kan få tid til at træne 5 gange om ugen, spise ustyrlig lidt og sove sindsyg mange timer, drikke spandevis af vand osv osv.. Alle de ting som de fleste hjemmeside skriver, man bør gør og først når dette er gjort, så kan man komme ned i vægt.

Nææ i stedet træner jeg (desværre) mere den ene uge og mindre den næste. Jeg har jo min søn hver anden uge, og jeg prioritere altså mest muligt tid sammen med ham. Strange ik ?? ha ha ha... Jeg ville gerne bruge endnu mere tid sammen med ham hvis jeg kunne. Tænk hvis man kunne have et deltidsjob til samme eller endda bedre løn ??
Må hellere stoppe dagdrømmeriet.... det kommer vist ik til at ske forløbig. :(

Nå men træningen svinger som sagt meget. Jeg "burde" nok løbe i børneugerne efter han er lagt, eller tidlig morgen inden han bliver vækket... men jeg er for doven. Jeg har alt for mange andre daglige gøremål til at jeg opprioritere en løbetur. Jeg har heller ik helt fundet "aha oplevelsen" ved løb endnu....

Lille side detalje : Jeg startede for første gang i mit liv sidste år, med at løbe. Jeg havde aldrig gjort det før og dum som jeg var troede jeg jo at jeg ville kunne løbe 3 km fra day one helt uden træning. Eller ihvertfal bare uden at stoppe. HA ! hvor dum & naiv kan man være siger jeg bare. Griner stort ad mig selv - nu ! Ik dengang. Nå men jeg fik mig selv trænet nogenlunde op, startede det her løb med jobbet og så var målet jo ligesom nået. Jeg havde en del problemer undervejs med ømme fødder, ømme ben, lår osv. Så det var jo ik fordi det var rosen rødt det hele. Næsten tværtimod. Vægten steg også samtidig. Ikke helt kun pga muskler, men nok nærmere fordi jeg spiste mere...

Min modstander nr 1 - All time high !! MAD !!! FOOD !!! JUST LOVE IT!
Elsker virkelig mad. Elsker at lave det, elsker at se på det, dufte til det, smage det osv osv.
Jeg kan ik nøjes med små portioner og det med at gå på en smalkost / diæt - det er bare ik mig. Så hvordan får man så drømme kroppen ? (faktisk har jeg den jo næsten - det er kun lige mavsen jeg, som så mange andre, gerne vil have en smule mere stram).

Hvordan formår I andre at forblive nogenlunde fit for fight uden at blive fantatiske mht kosten, over dyrker motion eller sover hele døgnet ?

Det er svært når man støder på så mange spændende og super lækre opskrifter over alt på nettet. Alt vil jeg jo smage & prøve. Helst nu - idag !
Nå men det var bare en tanke.. jeg fik nok bare lige en af de der "hov" oplevelser. Du ved - hvor man kommer til at stille sig selv et spørgsmål, som man enten ikke burde eller der måske bare ik er svar på...
Den må jeg lige tænke mere over :) Ill be back..

Ingen kommentarer: