torsdag den 30. august 2012

Løb.... passioneret ? not yet - want to be

Vi har lige overstået dette års DHL stafet på jobbet. Jeg var IKKE meldt til i år. Jeg kunne og måtte godt, men eftersom jeg kun har løbet max 5-6 gange dette år så ville jeg ikke lige just sige, at jeg er i træning til det. Heldigvis dyrker jeg jo andet sport, så var jeg tvangsindlagt ville jeg også sagtens have kunne det uden de store problemer.
MEN... jeg må indrømme, at jeg gik død efter sidste års indsats. Mine forventninger til mig selv blev slet ikke indfriet på nogen måde. Not what so ever. Jeg var mega skuffet over min egen præstation (mine kollegaer synes det var et fint løb, men kender I ikke det - det er desværre ens eget indtryk som nogle gange skinder mest igennem?). Blev næst sidst ud af alle vores deltager... En fin lille rundspørger gav udslag i, at de fleste andre kvinder/piger på holdene havde løbet til omkring 26-28 min (løbet er 5km).
Da løbet så var overstået havde jeg jo ligesom nået mit mål - nemlig at deltage (og helst med en bedre tid end jeg fik), så jeg gik kold efterfølgende. Motivationen var der ikke længere. :-(
Jeg løb stadig lidt, men slet ikke noget særligt og jeg blev ved med ikke at kunne forbedre min tider, så til sidst blev det vinter og jeg stoppede helt.
Skal lige siges at der var en flytning, jul og diverse andre store ting som gjorde det lidt sværere at finde tid og overskud til det.

Nå men anyway, så var det jo målet at starte op i det nye år. Jepper... og det mål er på INGEN måde opnået.. ha ha ha ha. Sidder og smågriner lidt af mig selv. Det er sørme typisk mig. Gider jeg ik sådan virkelig passioneret, så kommer jeg simpelthen ikke igang med det.
Nu er sommeren ved at være færdig. Der er mange som løber, også en del af min vennekreds, og når jeg kigger forbi forskellige af de blogs jeg følger med i, så løber de også der.
Hmm... så er det jo at jeg faktisk kan gå hen og blive lidt sådan "hey - det vil jeg sgu også! Når de kan så kan jeg fandme også".. undskyld mit sprog, men bliver sådan lidt fandenindvoldsk og får alligevel lidt blod på tanden.
Det har aldrig været en sport som jeg har elsket, men jeg må da indrømme at selvom jeg mange gange inden løbeturen, har været sådan "ihh orker ikke, gider ikke" osv. Så har man alligevel siddet med en fantastisk god fornemmelse i kroppen EFTER turen.
Stolt over man faktisk kom ud & lidt øm i kroppen osv. :-)

Jeg købte endda nye løbe sko med den ide om at jeg skulle ud og bruge dem.
Se hvor fine de er  :

Faktisk så er de slet ikke den farve jeg troede de ville være og jeg har næsten haft et sådan lidt "ajj" følelse med dem. Synes de var alt alt for lyserøde til mig.

Jeg blev endnu engang inspireret af en blog jeg følger med i, hvor hun har skrevet om sit forløb, opstart, et fælles løb med hendes mand og her midtvejs i hendes vægttab (bonus), om hvordan hun synes om det.
Derudover har hun linket til en super (virker sådan pt anyway) god hjemmeside omkring opstart af løb til en 5 km rute.
Nu vil jeg jo ik sige at jeg er mega grøn omkring det med at løbe, men samtidig må jeg vel hellere starte forfra således at jeg mest muligt undgår skader.
Tror jeg vil sætte det som mål at jeg SKAL løbe de næste 3 mdr - MINIMUM 2 gange om ugen. Helst 3 gange.
Vil have det som mål at jeg skal bruge det nye program (som hun har linket til) og følge det. Det kan jo kun gå galt, som i at jeg ikke kommer afsted eller hvad ?
Yes... det bliver hermed en challenge.
Vil du med ? Skriv endelig gerne din kommentar hvis du er med på denne lille udfordring.

Mål : skal kunne løbe 5 km på 30 min eller under om 3 måneder, og jeg SKAL ud og løbe 2-3 gange pr uge.

Starter fra lørdag - der er det alligevel d. 1/9 2012.... Here we go... !!! Here goes all or nothing !

Ingen kommentarer: