onsdag den 29. august 2012

En lille aftentur i nabolaget

Se - jeg er efterhånden ved at blive mere og mere vild med det sted vi er flyttet hen. Ikke at jeg nogensinde ikke har været det, det er mere at jeg er blevet ENDNU mere.
Igår kom jeg hjem og inden jeg tog overtøj og sko af spurgte jeg kæresten om vi ikke skulle tage og gå en tur i nabolaget. Få rørt os lidt og nydt vejret.
Vi kunne jo ligeså godt gå og holde i hånd, tale sammen, nyde naturen og få lidt motion som at blive hjemme og sidde foran kukkassen.
Så det gjorde vi.

Det blev desværre for hurtigt mørkt til at jeg kunne tage nogle billeder undervejs, men vi kom nye steder hen som vi endnu ikke har været og jeg fik set steder fra en anden vinkel end den man normalt ser siddende i sin bil.
Ved ikke hvorfor, men det er bekræftende og utrolig dejligt at gå der hånd i hånd og se tingene (og naturen) fra en helt anden side end hvad man plejer.
Det er ikke så tit at jeg selv foreslår at gå ture, men jeg tror helt sikkert også det har noget at gøre med at jeg hele mit liv har boet inde i byen i lejlighed og nu i stedet er flyttet mere "på landet".
Vi har grønne områder lige i baghaven og faktisk kun 1,5 km fra hvor vi bor ligger der en dejlig skov. Den har jeg tilgode lidt endnu, men jeg er overbevist om at jeg faktisk allerede her i weekenden kommer en tur derhen.
Vi nærmere os jo efteråret og der er intet så skønt som at gå en tur i en efterårs skov. Se alle de smukke farve, dufte til bladene på skovbunden og se hvordan det hele ændre sig fra sommerens "udseende".

Til gengæld var der FYLDT med frøer på vores sti. De fandtes i alverdens størrelser. De fleste sådan i størrelse med en femmer, men enkelte nærmere på størrelse med en tudse. Når det så bliver mørkere og mørkere på ens tur, så kan det efterhånden blive svært at se dem og jeg er da bange for at der var et par frøer eller 5 der måtte lade livet under vores vandring igår. Jeg gjorde mit bedste for ikke at skade / ramme nogen, men når kl er 22 om aftenen så er det altså mørkt :(

Vi kom hjem og jeg gik stort set direkte i seng, træt men på den gode måde. Træt efter at have travet knap 7 km efter en lang arbejdsdag, men det føltes så skønt.
Det er klart noget vi kommer til at gøre i den nærmeste fremtid igen !!  Måske allerede i aften ? Mon ikke turen bliver lidt kortere denne gang ?

Ingen kommentarer: