tirsdag den 30. juni 2015

Tilbage til "ingen pasta, ris, kartofler & brød".. eller?

Jeg har, som skrevet, taget på her hvor jeg ikke kan bevæge mig særlig meget og det er ikke optimalt.

Tidligere havde jeg succes med at droppe al pasta, ris, kartofler og brød og jeg overvejer at køre samme rutine i det mindste her over sommeren. Jeg føler mig oppustet pt og når man ikke kan bevæge sig ordentligt så er det værd at prøve. Jeg kommer måske ikke til at være total fanatisk, men virkelig skrue godt ned for det.
For tiden spiser jeg f.eks en bolle til morgenmad (skal erstattes af æg med grønt, eller skyr) eller havregrød. Havregrøden får lov til at blive lidt endnu.
Til frokost har jeg nogle dage spist rugbrød og det forsætter jeg nok med eftersom det ikke er såååå ofte jeg vælger en rugbrødsmad (men oftere en portion skyr med frisk frugt).
Aftensmaden har derimod indeholdt enten kartofler, pasta eller ris som tilbehør udover det grønne. Jeg får altid grønt til aftensmaden. Om det så "bare" er kogt broccoli eller blomkål eller en omgang salat - det svinger men jeg har det altid med. Kartoflerne, pastaen og risene bliver skåret fra fra nu af.

Med andre ord - jeg vil lave lidt ændringer de næste par uger (desværre nok ikke helt så nemt i uge 29 hvor vi er hos svigerforældrene).

Jeg har i løbet af dagen ofte mange tanker om hvad jeg lige har lyst til at lave af mad. Kreative opskrifter. Nye ting, gamle klassikere eller afprøve nogle opskrifter fra min fine kogebøger, meeeeeen jeg må indrømme at selvom jeg i mit hovede har lyst til at gøre det hele, så er jeg temmelig "handicappet" når man kun kan stå på et ben. Ikke kun det med at stå på et ben (for det kan sagtens lade sig gøre) - det er mere det med at hente ting fra køleskabet, lige hente en skål i skuffen eller lige gå over til microovnen for at varme et eller andet osv. Det er en langsomlig proces for mig at lave mad som det er lige nu, og tager mig 3 gange så lang tid som normalt, plus det er lidt hårdt for kroppen. SÅ.. med andre ord - det har mest været i mit hovede at jeg har lavet lækker kreativ mad. I virkeligheden har jeg spist skyr med frisk frugt og mandler til frokost utrolig mange gange de sidste par uger. Det er sgu nemt at lave og smager godt.. ha ha ha..

 
Billedet er fra 2013 inden jeg blev gravid. Ikke så ringe skulder/arm parti... hvis jeg selv skal sige det :-)

Ingen kommentarer: