tirsdag den 5. maj 2020

Når humøret er lidt sort....

Når humøret er lidt sort hvad gør du så for at få vendt tankerne til noget mere positivt, og dermed også humøret til noget mere positivt?

Jeg må indrømme, at jeg synes der har været klart flere huller hist og pist med lidt "gråt" humør her i disse lockdown tider. Jeg tager mig selv i, at føle mig lidt skør.. Skør fordi jeg den ene dag kan kamp nyde situationen som den er nu, for så den næste dag, at synes det er total op af bakke.
Det er vist meget normalt tænker jeg. Nemlig det her med, at den nuværende hverdag er en helt anden end hvad den var for 8 uger siden.
Den hverdag vi er igang med nu, er endda anderledes end den, som vi havde for 3 uger siden. Vi formår at tilpasse os (heldigvis da), og det samme gør vores børn, men personligt er jeg nok lidt mere rutine præget end hvad jeg selv vil mene.
Mine gamle rutiner savner jeg. Man kan så diskutere, om der ik bør være nogen af dem, som kun har godt af at blive nedlagt til gengæld for nye bedre rutiner. Men jeg savner en hel del af dem.

Personligt har jeg også mistanke om, at det som er med til at gøre mit humør lidt gråt engang i mellem er vores "nuværende situation". Nemlig det her med at man i princippet stadig er i vente position ang. hvad vi må her i DK og hvornår tingene bliver åbnet mere op. Jeg kan lide at man kan planlægge ting. Planlægge rejser, ture ud for at opleve ting, eller det med at være spontan og tage ind til byen for at gå i forretninger.

Nu synes jeg ikke vi var de store shopping dyr før, men jeg savner muligheden for at man kunne gøre det, når man havde lyst og behov for det.

Jeg savner helt sikkert at se venner og familie. I den grad !!

Det er som om, at det at ringe og høre de andre om hvordan det går, ikke helt er det samme som at ses og mødes. I princippet super fjollet at jeg ikke har fået ringet til nogen. Ikke dermed sagt, at jeg har været total død pungrotte og slet ikke har givet lyd fra mig. Jeg har skam sms'et, men vi ved jo alle godt at det bare ikke er helt det samme som at gribe røret og ringe op.
Til mit forsvar, er der ingen som har ringet til mig heller - så den står vel nul/nul ??

Til gengæld må jeg indrømme, at se sådan en gul mark som vi har mange steder i dk, kan gøre mig i bedre humør. Skinner solen så også, og er himlen blå, så er det næsten garanteret at jeg smiler lidt og synes at det hele nu er meget godt.


Ingen kommentarer: