tirsdag den 26. maj 2020

Kom nu sommervejr

Uf hvor jeg altså synes maj måned har været en af de lidt køligere en af slagsen.
Jo jo vi har da haft varme dage i slutningen af april - visse vasse, men jeg er nok bare blevet lidt forvent med at maj måned disker op med en hel del varme solskins dage.
Det lader lidt vente på sig i år skulle jeg mene...

Bare der kommer sol og varme når vi holder sommerferie, så er jeg mest lykkelig, for som så mange andre danskere, så tager vi ikke sydpå i år. Vi har heller ikke lyst, selvom det hele skulle blive åbnet op. Ikke lige nu.
Måske engang næste forår.

Men det betyder også, at vi holder vores 3 ugers sommerferie i det danske land, og der må det virkelig gerne være et brag af en dansk sommer.

Jeg kan til tider stresse en smule over vi ingen planer har for sommerferien endnu, og så samtidig have svært ved at finde ud hvad vi skal.

Min kære mand duer ikke til at sidde og surfe rundt og finde på ideer, så det er som regel mig som bruger tiden på det og så i samråd med ham finder ud af hvad vi skal.
Han er total til "det ser vi på når vi har ferie"-typen og som slet ikke tænker det kan blive et problem.. hahah.... Øh.. det tænker jeg godt det kan hvis vi f.eks gerne vil leje et sommerhus. Godt nok er der i skrivende stund stadig mange ledige sommerhuse i det danske land, men der er også en 6-7 ugers tid til vi har sommerferie, og der tør jeg ikke løbe an på at der stadig er noget ledigt.

Så jeg kigger så småt på, om der er noget som kunne have interesse. Når jeg så har fundet en lokation, så plejer jeg gerne at se om der er noget i nærheden vi kan tage til og opleve.

Omvendt, så hvis vi ikke ender med at booke et sommerhus, så er der stadig en del man kan køre til på en dag og opleve. Vi har f.eks et par gange været i Hundested og det har alle gange været hyggeligt, så det kunne sagtens være en genganger i år.

Min mor har tilbudt at sove i shelter med mig og ungerne, da jeg ved at de ville elske det, mig nok lidt mindre men mest pga sove arrangementet - jeg er ikke sååå godt til liggeunderlag og ingen søvn.
Dette er dog ikke planlagt endnu, og da der heldigvis er super mange shelters i DK, så tænker jeg at dette ikke er noget vi planlægger lige foreløbig men ser på når vi nærmer os. Sådan lidt back up plans agtigt.

Eftersom der stadig er en del uger til vi skal have ferie, så tænker jeg at jeg nok skal nå at få planlagt lidt, og nogle aktiviteter afhænger også af om hvor meget DK åbner op igen, så ikke alt kan planlægges på nuværende tidspunkt.
Dog det om hvorvidt vi skal booke sommerhus noget af tiden er vist noget som jeg skal til at finde ud af.. så må hellere igang.

Ingen kommentarer: