fredag den 15. januar 2021

Fredags favoritter og planer for weekenden #13

Tja... i disse lockdown tider, er det ret begrænset for hvor mange planer vi har i denne weekend. Rent faktisk ville jeg sige ingen. Endnu.

Vi skal spise med svigerfar, men ellers er der ikke skemalagt noget ind. Vejret skulle blive koldt men solrigt, så mon vi finder på at tage på naturlegepladsen og lave bål og snobrød eller andet. Jeg har endnu ikke fået købt mig en bålstegepande. Det burde jeg vist have ønsket mig i julegave, men der glemte jeg det. Det er også hyggeligt at kunne lave pandekager over bål. 

Vi skal ihvertfal et eller andet udenfor i nogle timer for a få frisk luft og bevæget os lidt. Det er virkelig begrænset for hvor meget vi har været ude af huset denne uge. Skræmmende lidt, men jo bevidst pga smitte risikoen. 


Jeg skal ride og træne lidt, og håber jeg kan nå at få læst bare et par sider i en bog. Jeg er startet på en, som er ok, men den er ikke super god hvilket gør at jeg ikke sluger den råt. Hvilket jeg ellers gør med de bøger som fanger mig. De er læst på max 2 dage. Denne har jeg været igang med i 2 uger mindst 😂


Det går ok med at være i hjemmeskole. Altså jeg har jo stadig dage/tidspunkter hvor jeg har super dårlig samvittighed over ikke at være nok på dem (fordi jeg er nød til at fokusere på mit arbejde), men det kunne virkelig gå meget værre end det gør.
Ikke dermed sagt, at jeg ville egne mig til at have dem i hjemmeskole, men under de forudsætninger der er pt, så går det ok godt.


Shit hvor det er køligt for tiden.. Endelig kom der lidt sne. Jeg elsker sne. Elsker når den knirker under en når man går. Det er så dejligt lyst når der ligger sne og så er det bare så meget smukkere at se på, fremfor mudder brunt. 

Mine favoritter denne fredag er en kop varm kakao efter en gåtur ude i det kolde vejr. Naturligvis inkl en ordentlig klat flødeskum. Måske drikker du flødeskum med kakao ligesom mig ? Dvs med ret så meget flødeskum i.


Nu er der jo ikke helt så meget sne tilbage hos os. Der er komme lidt mere siden jeg tog dette billede, men det var bare så sødt at se på. En snemand på vej ned af en grøn bakke med ski på.

Snevejr er bare skønt for det indbyder til mere bevægelse. En sne engel, snebolds kamp, at lave en snemand eller kælke, og er der noget jeg kan lide, så er det naturlig bevægelse.

Den sidste er hjemmebagte boller. Jeg har et par gange købt en færdig blanding af grovboller som bliver helt ok. Den skal blandes sammen aftenen før og stå over natten. Vupti op på en pande og bages og man har varme & friskbagt morgenbrød.

Jeg har en anden opskrift på nogle lyse mere italienske boller, som også skal stå over natten i køleskabet. Måske vi skulle lave dem snart. De smager bare så godt, og er super dejlig sprøde i skorpen og luftige indvendige.


Hav en skøn weekend når du kommer dertil!




Ingen kommentarer: