torsdag den 20. maj 2021

Ting jeg er taknemmelig for

 Eller det er nu ikke direkte fysiske ting, men mere du ved... Okay det kan jeg ikke helt sætter ord på hvad det er, for det er vel ikke en fysisk ting, hvis jeg f.eks er taknemmelig for at vi alle er sunde og raske og ingen af os er døende. Eller at vi er så heldige at vi stadig er i live. 

Jeg går ikke og tænker det hver morgen, eller hver dag - bare en gang i mellem. Specielt hvis jeg har snakket med nogen som har kendt en som ikke længere er i live. Eller når nogen omkring mig dør. Der stopper jeg virkelig op og tænker "shit hvor vi tager for givet, at vi vågner op i morgen og alt er godt".

Dermed ikke sagt, at jeg synes man skal gå rundt og frygte at i morgen ikke kommer, men jeg tror på at man engang i mellem ikke kun skal gå rundt og være sur over små bagateller, men lige nyde at man stadig er her. 

Jeg er super taknemmelig for at begge mine børn, mig selv og min mand er raske og intet fejler. Det er det som jeg er mest taknemmelig for.

Jeg er taknemmelig for at vi lever i et land med betalt lægehjælp og et samfund som ikke er gennemsyret korrupt. 

Jeg er taknemmelig for, at vi er så heldige at have penge nok til at kunne holder ferier (både i udlandet men også i DK), at jeg kan købe gaver til ungerne til deres fødselsdage og at selvom julen koster rigtig mange penge, så er det ikke sådan at vi skal ud og låne penge eller ikke kan få både and, flæskesteg, risalamande og gaver.

Jeg er taknemmelig for, at vi bor i et hus hvor der ikke er fyldt med skimmelsvamp eller anden rådenskab som gør en syg. Eller at det er et hus, som er suger alle vores penge til sig i form af forskellige reparationer. Vi bor i et relativt nyt hus, som endnu ikke har skulle igennem den helt store istandsættelse. 

Jeg er taknemmelig for at jeg har en bil som kører mig rundt de steder jeg ønsker. Det gør at jeg føler mig "fri" og ikke begrænset af om en bus/tog køre, samt at når man bor hvor jeg bor, så det at skulle tage en bus til ting ville virkelig være super tidskrævende. 


Billedet er fra Pinterest.

Som billedet siger - måske skulle vi lige være taknemmelige hver gang vi rammer puden for natten - taknemmelig over at vi fik endnu en dag 💓

 


Ingen kommentarer: