tirsdag den 18. maj 2021

Så fik jeg sgu meldt mig ind

 Jeg har gået lidt og været for og imod, at skulle tilmelde mig et trænings center, men omvendt har jeg også haft en lang (i min verden lang) periode hvor jeg ikke har haft lyst til at træne hjemme. Jeg har ikke været rigtig motiveret. Spol et par måneder tilbage, så var det pga for meget arbejde, men nu her efter, så har jeg stadig svært ved at komme igang. 

Nu håber jeg så på, at det vil hjælpe at jeg kan tilmelde mig forskellige hold, samt min veninde træner i samme center. Det skulle man så tro ville være super nemt at træne samtidig, men hun har skiftende arbejdstider, samt en masse andet hun skal nå. Helt ligesom os andre. Jeg har dog ikke skiftende arbejdstider, men jeg skal stadig have det passet ind i familie livet - det at træne i center.

Storebror har det bedst hvis jeg er hjemme hele tiden. Ikke at han så sidder lårerne af mig, men det er bare det at jeg er hjemme, som han har det bedst med. I princippet kunne jeg lade være for han sidder som ofte lukket ind i sin lille spille hule. 

Dog ved jeg godt at vi bare skal finde en balance gang, så skal det nok gå. Denne uge kan jeg dog godt se kan være lidt en udfordring hvis jeg ikke skal være for lidt hjemme.

Torsdag er ridedag og fredag har jeg aftalt, at mødes med en veninde som jeg ikke har set siden sidste sommer. Det glæder jeg mig til, men det betyder også at jeg ikke er hjemme sådan rigtigt torsdag og fredag aften.
Jeg tænker derfor, at det ikke er optimalt at tage i trænings center og træne idag. Dagen er dog kun lige startet så jeg kan nå at beslutte mig endnu, så jeg må lige tage en "føler" senere idag. 

 


 Jeg kan dog mærke, at jeg får lidt motivation tilbage mht at have lyst til at træne. Jeg hopper på et spinnings hold næste uge (hvis denne ikke passer), for elsker spinning. Der kan naturligvis være stor forskel på instruktørerne, men jeg er fan af, at man får trænet sin kondition og pulsen godt op, samt man får svedt en masse. Derudover er spinning en skånsom træning for min krop. Jeg kan i realiteten ikke så godt træne alt for meget hop og løb. Jeg har jo hele tiden hjemme, skiftet i mellem træninger uden for meget hop, eller kun gjort det engang i mellem. Mine ankler er ikke hvad de har været og jeg har mange år endnu hvor de skal bære mig rundt, så jeg forsøger såvidt muligt at passe på dem.

Svømning er også en super mild sportsgren for kroppen mht belastning. Jeg har dog ikke kunne finde hold som passer ind i vores familie liv, og træning i center er trods alt en smule mere fleksibelt og alsidigt.

For mig er det vigtigt at være stærk - det holder skader nede. Naturligvis får jeg lavet en skade i ny og næ, men en stærk krop er bare en rigtig god ide at have. Kan kun anbefale alle at træne lidt styrke træning. Det behøver ikke være med en shit load af vægt på en stang. Det kan sagtens være kun ens kropsvægt til at starte med og så senere blot lave kg vægte man træner med. 

Under alle omstændigheder så giver jeg lige det her træning i center et shoot og ser om det ikke kan få sparket gang i min motivation.


Ingen kommentarer: