onsdag den 9. februar 2022

Tilbage til en ny hverdag, men uden mundbind!

 Hold nu op hvor jeg har glædet mig til den dag, hvor vi endelig kunne smide mundbindene i skraldespanden, og med udsigt til at de ikke kommer igen. 😀

 

Vi har i år endelig fået bestilt en skiferie, og der skal vi dog bruge mundbind mens vi er af sted og en anden slags end dem vi har haft her i DK, men der er skam købt forsyninger ind på nettet. Er jeg happy over at vi skal til at bruge mundbind den uge? Nej, men hellere det end ikke at kunne komme afsted.

Nu har vi 3 ud af 4 alle haft Corona, så jeg er ikke så nervøs for at skulle få det igen. Det ville naturligvis være super ærgeligt at få det på ferien, og ligge i sengen, og dermed brænde dagen af på det fremfor at stå på ski, men det kan man jo ikke helgradere sig mod, og man kunne have været ramt af almindelig influenza også.

Denne skitur bliver nr 2 for den store, men det er en del år siden han var afsted første gang, så forventer ikke han kan huske det og vi har bestilt ski skole til ham. Den lille - det er hans første gang, men alle lærer det super hurtigt når de er børn. Det er som om der er total åbent for indlæring når det gælder ski😄 Kontra når det gælder lektier og viden. haha

Det bliver bare så godt. Jeg glæder mig helt vildt til at de skal prøve det. Jeg har altid været fan af at stå ski og jeg lærte det da jeg var omkring de 13-14 år, og vil sige jeg er en habil skiløber. Tænk hvis jeg kunne være så heldig, at mine børn også bliver det. Det ville være fantastisk. Det som er så fedt ved at være på ski, er at man er ude hele dagen. Man får bevæget sig, og man skaber oplevelser. Man lærer nye ting for selvom man kan stå på ski, så kan man alligevel altid lære og det at køre ned af pisten som den ene dag er perfekt, for så at være total iset den næste - der lærer man også. Man kan selvfølgelig sige, at man trækker på erfaringen, men eftersom du står på en pist med rigtig mange andre mennesker som alle er på forskellige niveauer, så kan du aldrig rigtig forberede dig på hvordan det kommer til at forløbe. 

Eftersom det er 6 år siden jeg var på ski sidst, så passer det mig rigtig godt at vi har ungerne med, så kan jeg også lige få følingen med skiene tilbage og komme igang igen uden pres. 

Der var et år vi var af sted, hvor jeg fik meldt mig på en piste visning på øvet hold (jeg er øvet, men sgu ik lige til sorte olympiske løjper som er total iset og så på den første ski dag😬😵), som jeg virkelig fortrød efterfølgende. Jeg lærte i den grad, at skal man med på piste visning og det er den aller første dage på ferien, så skal jeg ikke på super øvet hold. Heller ikke selvom jeg kører de pister. Vi blev smidt ud på de sorte olympiske løjper, som lige den dag var super isset. Jeg kom jo ned, men den første dag skal jeg lige have gang i skiene og fornemme sneen, samt få gang i "svinget" og det går ik når man jagter de andre på pistevisningen ned af bjerget i al hast for at de ik skal køre fra en. OMG. 

Så er der piste visning denne gang, så må jeg lige vurdere. Selve det at komme på piste visning var en rigtig god ide, for man blev jo introduceret til forskellige steder. Dog skal man være opmærksom på, at man jo kører i en større folk (alt efter hvor mange som melder sig til), og kører man ik så hurtigt som de andre, så kan det føles helt ulideligt for hver gang man så kommer hen til resten af flokken som har holdt pause, ja så kører de igen med det samme. Så er du advaret 😆

 

Nå men det hele skulle jo ikke handle om den upcomming skiferie, men mere om det med at jeg personligt er så heldig, at vores firma vælger at forsætte med en hybrid arbejdsordning, også herefter at alle restriktioner er væk. 

Det passer virkelig godt ind i vores familie liv eftersom jeg har 45 km til job, hvilket jo burde kunne nås på 45-50 min men det tager altid 1 time og 15 min. Det er blevet værre og værre år for år. Dengang vi flyttede hertil, kunne jeg køre på job på 45 min. Derefter er det bare steget år for år. Det er crazy. 

Så jeg nyder godt af ordningen. Jeg savner stadig kontor miljøet, så derfor kommer jeg også til at være på kontoret ca 2 gange pr uge. Måske 1 dag inkl hund og 1 dag uden. Igen er vi heldige, at hunde er velkomne på kontoret. Han er ihvertfal på ingen måde i træning til at være hjemme 8 timer alene, men det kommer han jo nok til at skulle være 1 dag hver 2 uge. Nu må vi se. Det har ik været sådan indtil videre. Jeg sætter ihvertfal bare pris på vores hybrid ordning og så at alle restriktioner er væk. Væk med mundbind, væk med at div kulturelle ting holder lukket, og at restauranter ikke kan servere alkohol efter kl 22. osv. 

Det har dælme da også taget sin tid. Puha... men foråret er på vej, og jeg håber at vi ikke skal lave nye restriktioner igen til efteråret, men at vi realt er helt "igennem". Krydser fingre!




Ingen kommentarer: