lørdag den 26. oktober 2013

Lørdag morgen.... overskud?

Her er der klart mere overskud på weekend morgnerne og de weekender hvor jeg har min søn, så beder han altid om pandekager.
Nogle ville måske sige, at et barn skal da ik have lov til at spise pandekager til morgenmad - jeg siger "hvorfor skal de ik det?". Mit barn får i forvejen en varieret kost og han er på ingen måde overvægtig (faktisk ville jeg mene, at han godt kunne tillade sig at have 1 kg mere på men i min verden skal børn ik tvinges til at spise, så når han siger han er mæt.. .. ja så er han mæt)

Nå men nok om det - her hjemme får vi pandekager på weekend dage. Uhmm.. jeg springer ofte over med mindre jeg laver min egen version :-)
Idag var overskuddet dog til at lave noget helt helt andet. Ville prøve noget nyt - nemlig æg lavet i ovn!
NØJ !!!

Min morgenmad bestod af sådan et æg her (se billedet forneden) samt en lækker Smoothie. Jeg vil kalde det en smoothie når det er blendet sammen og er mere flydende end fast.

Den bestod af : 

2 dl græsk 10% yogurt
1 dl creme fraiche 18%
Et skvat fløde
2 dl Frosne blåbær
100 gr Acia bær (CAPOW!!! kan du sige springfyldt med energi og vitaminer i disse?? Jep makker)
2 tsk vanilie sukker (jeg har endnu ik vanilie pulver... ellers ville jeg har brugt det)
En del kanel - smag dig frem hvor meget du vil have i. Jeg hældte bare i til det jeg ønskede.

Blend det sammen.... Jeg hakkede et par mandler og dryssede over. Uhm :-) MUMS siger jeg bare.





Jeg ville have troet jeg ikke ville blive mæt på sådan et glas og mit æg, men sammen med en enkelt kop kaffe så var jeg mere end mæt. Skønt og en dejlig måde at starte en lørdag morgen på.

Dagen idag - vi skal helt sikkert ud og nyde naturen. Tror det bliver til en cykel tur og en gåtur i skoven, men røre os det skal vi ihvertfald.
Det ville have været skønt hvis jeg kunne nå en omgang træning, men vi har middags aftaler med et fantastisk vennepar i eftermiddag så spørgsmålet er om tiden rummer det. Vi får se :)

Ægget : 

½ rødløg hakket
lidt parmasanost
smør formen med lidt olie
1 spsk fløde
1 æg


Tænd ovnen på 200gr.
Hak løget, smør formen og læg løg samt lidt parmasan ost i bunden, slå ægget ud. Sæt det ind midt i ovnen og bag i ca 15-20 min. Alt efter hvor faste du vil have dem. Mine fik dog en hel del længere tid og endte med at være gennembagte æg (ligesom når de er hårdkogte), men jeg er ikke til blødkogte konsistensen, så hellere giver dem for meget end for lidt.

Håber du får en god lørdag... :-)

Hvad bestod din morgenmad af?

1 kommentar:

Miranda sagde ...

Hej Elin

Tak for jeres interesse, men på nuværende tidspunkt har jeg ikke interesse i dette.

Måske ændre jeg mening med tiden og det er da altid rart at vide, at mine opskrifter har vakt interesse.

Som det ser ud nu - nej tak til at deltage i Findeopskrifter.dk