torsdag den 24. oktober 2013

Cirkel træning på en onsdag og lidt løst info :)

Mit arbejde er nu temmelig "velassoteret" hvad angår at tilbyde motion for sine medabejder. Yep - det skal de have ros for. Faktisk tror jeg ik at jeg nyder det nok og det bliver hurtigt til "det manglede da bare", men nu når jeg tænker over det, så er jeg faktisk ret heldig.
Vi har fitness rum i stueetagen som er pænt udstyret med maskiner, vægte, løbebånd osv. Inkl naturligvis badeforhold.
Vi har en fitness instruktør tilknyttet som både giver massage 2 gange pr uge og som også afholder fitness timer 1 gang om ugen.
Så i princippet kan man vel sige, at jeg ingen undskyldning har for ikke at få trænet... Jaaa.. jooo... True - men nu er det jo ikke kun det at have faciliteter i orden. Det handler jo også om ens tid.
Jeg vil ikke sidde og undskylde for mig selv, for jeg vil mene at jeg er ok aktiv. Ikke helt så regelmæssigt som jeg gerne selv ville, men det er jo en anden sag.

Derudover kommer, at vi får tilskud til betaling af vores fitness medlemskab :-) Yep... jeg er heldig - ved det godt :-)

Onsdag er der fælles træning og sidste træning var cirkel træning. Jeg kom 10 min forsent, missede opvarmningen men hoppede bare ind på en "station" som var ledig.

Vi skiftede mellem styrke og puls. Skønt... Og jo da jeg gik derfra var det med lidt "bløde ben"... he he.. jeg har ikke trænet konditions træning MEGET længe. Det kunne mærkes, men det føltes jo også samtidig godt. En af stationerne var boldøvelser - dvs diveres former for mavebøjninger og jo tak, selv de små mave muller har ik været aktiveret længe for de er lidt mere følsomme idag.. ha ha med andre ord - jeg kan mærke jeg har trænet dem. Direkte øm er jeg ikke, men jo de kan mærkes.

Et styk svedig momse, men dejlig ømme ben & arme :)

Jeg kører på 2 uge efter at være gået mere fokuseret ind på at spise efter LCHF. Nøj hvor det lige er mig... masser af fedt ind i kosten. Stadig ingen kartofler, brød, ris eller pasta.. masser af grøntsager, fløde (yep.. fløde!!!), ost, og æg..æg og flere æg... 
Indtil videre trives jeg rigtig godt på den og forhåbentlig er det ikke "for godt" . Det må tiden vise. Jeg holder lidt øje med det og forsøger såvidt muligt at lytte efter min krop i stedet. Det handler lige så meget om at lytte til de signaler kroppen sender og agere efter dem. Jeg er bare ikke fan af at skulle sulte sig selv og indtage vildt få kcal på en dag.
hellere have lidt former og i stedet nyde hverdagen... høhø.. lyder meget nemmere når man skriver det end når stemmen i hovedet skriger til en "fåååååårk du er blevet buttet".... ha ha.. 

Har du også sådan en stemme?? 

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uh, det er jo en mega sej træningsblog du har her. Det er en af mine store ønsker - at komme i gang med styrketræning.

Jeg får meget motion/kardiotræning i hverdagen hvor jeg cykler 25 km i alt til og fra arbejde stort set hver dag, og jeg starter op på at løbe igen i weekenden (jeg løber kun i vinterhalvåret, hvor jeg ikke kan cykle på arbejde hver dag). Men styrketræning? Not so much.

Hvis vi havde et motionsrum på arbejde/der lå et motionscenter lige ved siden af, ville jeg ikke tøve et splitsekund. Desværre ligger det nærmeste 2 km væk på toppen af en stejl bakke i modsat retning af stationen. På skrift lyder det af en dårlig undskyldning, men i hverdagen er det jo netop sådan nogle forhindringer der gør, at man måske ikke får det gjort.

Men måske jeg bare skulle tage mig sammen? Det er i hvert fald drømmen, og jeg har tænkt mig at den skal blive til virkelighed en dag.

God weekend og fortsæt det gode motions- og LCHF-arbejde ;-)

Mette

Miranda sagde ...

Hej Mette.
Ih tusind tak for de søde ord :-)

Jeg synes ik du skal punke dig selv, for det handler jo om at finde den motions form som passer til lige præcis dig.
F.eks så er jeg IKKE en løber. Jeg har forsøgt at komme lidt i gang over nogle omgange, men jeg få ofte for ondt i mine ankler og det er ikke det værd så. Plus jeg ikke er såååå god til at drive mig selv videre.
Når det er sagt, så er jeg til gengæld vild med styrketræning.

Vi er jo alle forskellige med hvilken form for motion vi synes er fedest, men fremfor at vælge sofaen, så er du jo ude og røre dig. :-)
Hvis du ikke ønsker motionscentret kan du altid købe et par billige håndvægte over nettet og få trænet lidt derhjemme.

Du kommer sikkert igang - når du finder overskud og tid til det. Indtil da - ikke punke dig selv for det :-)
Rigtig god weekend til dig også :-)