onsdag den 2. oktober 2013

Hvor jeg dog elsker at bo hvor jeg bor...

For snart 2 år siden flyttede jeg sammen med min kæreste (og ja naturligvis flyttede min søn også med.. he he). 2 år som bare er fløjet af sted, men mange gange tænker jeg "nøj.. hvor jeg bare er glad for at bo her".

Ikke kun selve huset, men hele området. Her er super tæt på stranden, skoven, grønne områder. Der er mulighed for sport til de små (og store) og vi bor tæt på indkøbsmuligheder samt motorvejen.

Indtil da har jeg altid boet på Frederiksberg, og jeg har ikke fortrudt det for det har passet super ind i mit liv. Nu har jeg dog fået andre prioriteringer og har ikke længere behov for mange mennesker omkring mig, eller være tæt på cafeer/restauranter og take-away. Tror det er en meget naturlig udvikling i livet når man går fra at være uden børn til inkl. børn.

En af de andre super skønne ting ved at bo hvor vi gør er, at der er sååååå meget grønt! Hver morgen når jeg aflevere min søn kører jeg nærmest igennem skoven (ik helt, men meget tæt på) og får dagligt bevis på hvor skøn denne årstid er. Nemlig nu hvor bladene skifter farve og nogle endda allerede ligger som et fint tæppe på jorden.

Der er stadig ting ved hjemmet som endnu ikke er helt som vi ønsker, men det er meget tæt på. Jeg har endnu ikke fået styr på min have med hvad jeg gerne vil have af blomster, men er du gal hvor blomster er dyre og mange af dem holder kun en sæson, så det er noget som gradvist kommer.
Omvendt så er det rart at kunne gå og "modelere" lidt med ens have. Den behøver jo ikke står max trimmet og fuldstændig klar hver sommer. Jeg kan godt lide at tilføje lidt hist og pist.

Mht området vi bor i, så ville det jo være skæppe skønt hvis jeg kunne lide at løbe for det ville være oplagt og mega perfekt. Desværre ikke helt tilfældet, men i stedet nyder vi at gå ture eller cykle rundt i området og det at smutte en tur i skoven gør vi ofte i weekenderne. Så helt spildt er det ikke.. he he.

Kan jeg se mit barn og kommende børn vokse op her og mig selv blive gammel her ?
Yes - helt sikkert og uden problemer. Da jeg var yngre så jeg det ikke som værende noget problem at have børn inde i byen, og det gør jeg på sin vis stadig ikke, men der er ingen tvivl om at jeg som sagt har fået ændret mine holdninger.. bare lidt.. :)
Det beroligere mig mere, at kunne have mit barn løbende rundt hvor vi bor nu, fremfor i indre city hvor bilerne suser afsted lige udenfor porten.
Kald mig gerne sippet.. måske er jeg.. måske ikke. Man skal jo bo der hvor man selv har det bedst og jeg finder mig bedst tilrette på min nuværende bopæl...

Skønt ik ? Når nu vi bor der.. he he.. nå ja billederne er fra min tur til børnehaven og naturligvis et billede af skønne Pink. En cd som sætter gang i mit humør og gør mig glad, så den får ofte fuld skrue i bilen..

Hvad med dig ? 
Er du en by person ?
Måske en som drømmer om at komme til at bo udenfor byen?
Måske er du en som drømmer om at komme ind til indre city og bo?

Hvordan er du ?

Ingen kommentarer: