torsdag den 20. august 2015

Når man er på barsel.. .

Så er det vel meget oplagt at bruge tid på om man sidder med præcis det job man ønsker eller om det er tid til at sadle om.

Hvorfor? Jo fordi man jo netop IKKE er inde på ens arbejdsplads, men i stedet går derhjemme og kan smage lidt mere på det med om "ku det ik være sjovt at gøre... " eller "mon jeg ville blive gladere hvis jeg gjorde".

Jeg er personligt glad for min arbejdsplads, men det er super normalt at man mens man går hjemme, lige overvejer om hvad man skal tilbage til når baby engang er blevet stor nok til, at mor her har tiltro til at guldbarnet kan passes af andre kompentente mennesker. Ej det er nok en blanding af det, men også et spørgsmål om økonomi for så attraktivt er det ikke at få barselsdagpenge (hurra for at vi har det overhovedet i DK. Det sætter jeg pris på - belive me!).

Men tilbage til det med om man bør sadle om. Hvordan finder man ud af om man bør gøre det? Er det at være på barsel ikke et oplagt tidspunkt til at mærke efter? Det ville jeg da mene.

Personligt har jeg været på samme arbejdsplads i 10 år. Vildt !!! Jeg havde faktisk ikke helt regnet med dette for ca 10 år siden. ha ha ha.. Tænk at der bare er fløjet 10 år af sted.
Jeg er pænt tilfreds med min arbejdsplads. Det har ikke altid været sådan - det indrømmer jeg gerne og jeg ved godt at jeg på længere sigt er nød til at finde noget andet.
Hvorfor tænker du måske, jo nu skal du høre, af den simple årsag at jeg bor usandsynligt langt væk fra min arbejdsplads.
Det tager mig som regel omkring 1 time i transport - HVER VEJ! Dvs at jeg spendere 2 timer af min hverdag på transport. Tid som jeg hellere ville have spenderet sammen med min familie, så jeg ved at på længere sigt er distancen til arbejdet nød til at være kortere.
Men men.. jeg er endnu ikke startet op efter barsel og min skade (dog starter jeg op lige om lidt og starter med at arbejde hjemmefra eftersom jeg ikke må køre bil med gips og jeg kan endnu ikke helt klare at stå op i et tog i 50 min!) og jeg har ikke tænkt mig at der bliver jobskifter lige nu og her. Jeg siger bare at på længere sigt er jeg nød til det.

Tilbage til det med at man tænker tanker omkring sit nuværende job. Det har jeg da også gjort. Det vil jeg ikke lægge skjul på, at jeg så ikke ved hvad jeg ellers skulle lave er så noget andet.. Ha ha ha ha




Ingen kommentarer: