tirsdag den 10. november 2015

Føj hvor nice at komme ned og snuse til jern!

Perfekt.. !

Endelig er jeg kommet lidt igang med min styrketræning. Hvor er det bare top nice!

Jeg har fået trænet lidt de sidste par uger og ja så skal den jo bare køre fra nu af med et par dage hver uge. Jeg kan også bekræfte at jeg VIRKELIG trænger. Både mentalt men også kropsmæssigt. Den trænger i den grad.

Jeg har startet ok let ud og jeg kan jo stadig heller ik lave alverdens cardio træning inkl hop. Jeg forsøgte mig med lidt mountain climbers den anden dag. Det gik nogenlunde ok sålænge tempoet ikke var alt for højt. Den form for "tryk" på benet var ik helt så slemt.
Det med at hoppe englehop, høje knæløft, løbe på trapper og sjippe er jeg ik endnu kommet til. Det skal nok komme. I know - have to be patience about it.

Not my specialty ! ha ha ha ha

Det har været morgentræninger og allerede der er jeg lidt stolt af mig selv. Det er man nød til at være. Der er jo ikke super mange andre som er (ha ha ha) og man må vel rose sig selv for de små fremskridt man tager.

Jeg har hovedesagligt lavet disse øvelser :

Pulldown i maskine
Squats op væg (dvs inkl bold i ryggen) og håndvægt
Walking lunges
Yderside / inderside af lår & baller
Bryst træk i maskine
Planke
Cykling
Romaskine
Crosstrainer

Som regel starter jeg ud med 10-15 min på cyklen for at få kroppen varm og så videre til vægtene. Når jeg har været igennem et par øvelser er det tilbage til at få pulsen lidt op og dvs enten ved crosstraineren eller romaskinen.
Jeg må indrømme jeg godt kunne mærke i skuldre og arme at jeg havde været igang med den og typisk mig så kunne jeg jo ikke nøjes bare med 1000 meter.. nej nej - jeg tænkte kækt 5000 m må da være en fin start.
ha ha ha ha ha.. efter de 3000 m gad jeg ikke mere. Så sjovt synes jeg heller ikke det er at sidde i den maskine. Keder mig lidt i længden, men det er en fin afveksling.

Havde jeg kunne hoppe så havde jeg evt i stedet taget 100 x sprællemand, eller nogle burpees eller høje knæløft. De øvelser plejer jeg gerne at tage, men hey det er jo en start !!




Ingen kommentarer: