tirsdag den 21. juni 2016

Jeg glæder mig - det er lige om lidt !!!

Der er ikke mange dage til... som i MEGET FÅ dage til...

Til hvad ?.. 

Til at jeg skal giftes!


Faktisk så er det lige om lidt - mere bestemt her d 25/6 2016. 

Har jeg styr på det? næææ... Burde jeg have styr på det? Ja nok lidt mere end jeg har.

Lidt info - det bliver en vielse på rådhuset da vi ikke vil låne pengene i banken og vi har ikke nået at spare nogle op, men efter familie forøgelsen vil min kære kæreste meget gerne have os bedre sikret. Derudover vil han naturligvis også gerne giftes pga kærligheden.. det er ik kun rent praktisk, men jeg indrømmer gerne at han oprindeligt ikke fik "solgt ideen" helt så romantisk. 
Til gengæld var han nede på knæ den dag lillebror og jeg kom hjem fra hospitalet og naturligvis sagde jeg ja inkl en masse glædes tårer. 

Vi skulle have været viet sidste sommer, men et brækkede benet gjorde det blev udskudt lidt. Det var ikke så top attraktivt - tanken om at stå i fin kjole med hele benet i gips og på krykker (har jeg nævnt at jeg er HAPPY over det er overstået?? Nøj hvor jeg ik håber jeg nogensinde EVER brækker et ben igen).
Hvorfor så helt til denne sommer ? Hmm... jeg følte først jeg var sådan "rigtig" klar mht benet omkring juletid, hvor der ikke lige var tid til et bryllup. Hele foråret var booket med diverse aftaler, så vi fokuserede på sommeren i stedet. 

Det er da også en dejlig ting at kunne fejre bryllupsdag hver sommer (ikke dermed sagt at det ikke er dejligt såfremt det havde været en efterårsdato) .

Jeg har jo været gift før og jeg ELSKER bryllupper, så det er ikke fordi jeg ikke har lyst til det helt store. Det har jeg skam, men som sagt så vil vi ikke lige ud og låne penge pt til det helt store bryllup. Vi har aftalt at den store fest skal holdes på et tidspunkt. Hvornår sådan nærmere - det har vi ikke bestemt endnu.

Dvs at nu her... snart.. som nu her i weekenden, så bliver det til en vielse på rådhuset hvor det kun er familien der er inviteret til middag (hvilket bliver frokost & så bryllupskage) bagefter. 
Vi holder det hjemme af flere årsager. 
  • Det er langt billigere at holde middagen hjemme
  • Vi har 2 små børn at tage hensyn til og det er altså bare nemmere at de kan lege hjemme fremfor på en restaurant
  • Fik jeg sagt at det var billigst ? 
Jeg har bestilt mad udefra som bare skal varmes så jeg ikke skal stå og bikse en stor middag sammen til 10 personer. 
Omvendt har jeg så planer om at lave bryllupskagen selv. Aner ik om den bliver god, flot, lækker, tør, falder sammen eller noget helt andet for jeg har ikke prøvet at lave en før. Jeg tænker lidt "hvor svært kan det være?"
Så må jeg jo se om det er for svært. Jeg har fundet en opskrift på de bunde jeg vil have i og den er testet. Jeg ved hvilken form for frosting jeg vil have på, hvordan det skal se ud samt jeg vil pynte den med lidt friske roser, men hvad der skal imellem lagene har jeg endnu ikke besluttet mig for.

Min kollega holder ferie i denne uge - dvs at jeg skal lave hendes opgaver og jeg kan ikke lige tage en fridag. Hvilket ellers nok havde været smart alt taget i betragtning, men det er trods alt "bare" familien som kommer og fejre os, så det går nok det hele. 

Jeg har på ingen måde styr på selve borddækningen. Faktisk fik jeg lidt stress på da min svigerinde ringede forleden dag og spurgte om der var noget hun skulle købe, noget hun kunne gøre osv. Æhhh.. måske ?? 

Hun tilbød også at tage over og stå for det hele, men det ved jeg at jeg ville fortryde fordi jeg godt kan lide at planlægge det selv og arrangere det. Jeg når det nok... Håber jeg ! 

Åhh... der er så mange fine billeder på Pinterest - suk.. jeg ville ønske mange af dem kunne blive en realitet, men det er altså ik helt det samme når man holder det hjemme i eget køkken kontra holde det ude i en stor sal. 

Dog har jeg nogle ideer i mit hovede og så er det ellers bare om at søge inspiration her de næste par dage. Jeg har tirsdag & onsdag til at shoppe i, men jeg har nu allerede bestilt lidt på nettet som jeg forhåbentlig kan tage forbi og hente fremfor at vente på posten. Jeg glæder mig til at sætte det hele sammen. Det skal nok blive godt - det er jeg sikker på.

Torsdag & fredagen er sat af til kagen og borddækning og vupti så er det lørdag.

Jeg skal ikke have stor brudekjole på lørdag. Den gemmer jeg til den store fest, men vi skal have pænt tøj på og det er jo stadig en stor dag. Kirke, stor fest eller ej så bliver jeg stadig gift på lørdag - det bliver sååååå godt !!


Shit jeg glæder mig.. der er begyndt at dukke små sommerfugle op i maven.
 

Ingen kommentarer: