torsdag den 28. september 2017

Blogger mediet - når man får en på kassen

Holy Shit !!! Jeg ved jo godt, at det at skrive online og for alle at kunne læse, er noget man lige skal overveje, og man skal nok også til tider overvejer hvad man skriver, men jeg havde nu alligevel ikke set den komme at andre folk melder en til kommunen ud fra ens blog.

Det er ikke mig (skal jeg måske evt lige nævne), men en anden blogger jeg følger. Jeg indrømmer også gerne, at jeg ikke har læst alle hendes post, men jeg har nu aldrig fået det indtryk eller læst mig frem til at hun skulle være en dårlig mor for sit barn.
Det som er så vildt, er at det er der åbenbart 3 forskellige personer som følger (eller ihvertfald læser hendes blog) som mener. De har meldt hende til kommunen for forsømmelse af hendes barn.
SAY WHAT !!!

Jeg er sgu målløs. Jeg ved at nettet er så skide træls, at det bugner med trolde og folk som kun har negative ting at sige, men at det nu betyder at en mor skal til samtale for at redegøre for om hun nu også er en dårlig mor eller ej. Det synes jeg er vildt.
Der er så mange børn som har det skidt, og jeg tror ikke hendes lille søde dreng er en af dem, og det regner jeg også med bliver udfaldet for kommunen at se. Hvad med alle de stakkels børn som har vitterligt har forældre som ikke onder dem noget godt? Eller som ik sørger for dem. Ex ikke sørger for at de kommer i institutionen med korrekt tøj efter årstiden, eller med tøj som er mega for småt eller ekstremt beskidt.
Eller de forældre som ikke skifter deres børn, og ungerne kommer i institutionen dagen efter med samme ble som da de blev hentet? Det har jeg hørt om. Jeg forstår så ikke, hvordan det kan lade sig gøre. Enten får de børn intet at drikke og spise i de mange timer de ikke er i ex vuggestuen, eller også så må det være jordens bedste ble de bruger, for dem vi bruger, er da pænt tunge og våde efter en nats søvn hos lillebror.


Men hvor er det trist og sørgeligt at folk kun læse det negative i oplæggene og ikke alt det andet. Samt det er da skræmmende at man så VIRKELIG skal passe på med online at skrive for meget om ens tanker og hvad man evt har det svært med. Ihvertfal hvis man er kendt blogger.
Det er sgu sørgeligt, at der findes mennesker som går så meget op i andres liv at de ikke bare kan passer deres egen biks. Evt kontakte bloggeren selv og udvise sin eventuelle bekymring og få et feedback fra personen selv i stedet for at "gå bag om ryggen" og melde hende til kommunen.

Jeg sidder ofte og har lyst til at skrive om visse emner og ting online, men hvor jeg så ender med ikke at turde for hvad nu hvis det ender i dårlig jord? Eller at man selv blive meldt til kommunen?
Jeg synes det er trist at der ikke er så meget ytringsfrihed i DK som man går rundt og tror. Eller jo du må gerne ytre dig, men du skal forventer i den grad at få en på kassen.

Er du klar på det???? Det er de færreste da vist - mig selv inklusiv.

Jeg har ikke været inde og tjekke hendes blog for at se hvad status er. Så jeg er svar skyldig på status.


Ingen kommentarer: