mandag den 22. juni 2020

Ville jeg få det brugt eller ville det være spild af penge?

Jeg synes det vrimler med fine drivhuse på diverse sociale medier, eller der er ihvertfal en del de steder jeg besøger :)

Hvilket fik mig til at tænke på, at de er nu også rigtig fine. De kan endda oftes laves lidt ekstra lækre og mere beboelige, således at man næsten kan få et helt lille ekstra rum ud af det.

Der er jo også en hel del som bare er totalt faldefærdige og virkelig ikke indbyder til noget som helst andet end nedrivning.
Det kommer jo helt an på hvordan de enkelte vælger at holde drivhus.

Nå men det fik mig så også til at tænke på om jeg ville have et selv (hvis vi havde plads, for pt i vores nuværende hus har vi ingen have... ).
Jeg er lidt blandet - sådan lidt midt i mellem, for jeg gad på sin vis godt et at de her fine nogle som var lavet lidt lækre mht et par stole derude, lanterne, bord og andet hyggeligt.

Jeg kunne nemlig sagtens se os sidde derude en del i løbet af en sommer, både med venner og bare os selv hen ad de lidt køligere sommeraftener.
Vi sidder så vidt muligt gerne ude på vores terasse med paraolen slået op, inkl lys og tæpper når tusmørket falder på, men nogle gange bliver det bare enten for koldt eller for mørkt til at blive siddende.
Et lille drivhus ville ændre lidt på dette.

Omvendt så tænker jeg, om dette blot er en sød tanke, og om vi overhovedet ville få det brugt hvis vi havde et.
Dog kan vi også godt lide friske hjemmedyrkede grøntsager, og har snakket om at få nogle plantekasser i år. Det er ligesom hvad der er plads til hos os.


Jeg synes virkelig, at de drivhuse som bliver pyntet og gjort pæne kan være nogle flotte nogle.







Billederne er alle fra Pinterest.com.


Ingen kommentarer: