onsdag den 21. april 2021

Kom forår - kom sol & varme

 Ihh.. jeg synes det forår lader vente på sig i år. Det er da noget af et anderledes forår vi har haft indtil videre. Omvendt så er det jo total typisk dansk forår, men dog føles det stadig ret så anderledes, når der kommer sne i april måned. 

Nu vil vi gerne have lidt varmere temperaturer, så vi kan nyde blomsterne springe ud. Skoven som skifter farve og en kaffe pause udenfor. 

Min lille terasse ligner noget der er løgn. Jeg har intet som blomstre og mine krukker ser så sølle og grå ud. De skal snart fyldes med stedmor blomster for de kan tåle frost hvis der stadig skulle komme det.

Til gengæld red jeg udenfor på udendørs banen for første gang i år, og det var bare så skønt at komme ud efter en hel vinter i et ridehus. Forstå mig ret, jeg kunne naturligvis har redet ude en dag det var lyst og ikke regnede, meeeeen jeg er jo ikke ude på at torturere mig selv 😆


Vi har ikke fået hevet havemøblerne frem endnu. Det har der jo simpelthen ikke været behov for med denne nærmest efterårs agtige temperaturer vi har haft, men mon ikke vi snart kan få det frem? Kan vi være så heldige, at vejret bliver lidt lunere i det? 

Forår betyder også at der kommer anemoner i skoven, og de kommer altså først når det bliver varmt nok. Endelig så jeg dem i skoven forleden dag. Elsker den tid på året hvor skovbunden er grøn og de mylre frem som et andet grøntbunddække og ser så smukt ud.

Forår er jo også kirsebær træets tid til at springe ud, og den klassiske lange sti på Bispebjerg kirkegård er også i fuld gang med at springe ud. Smukt ser det ud - det må man sige. 


Billedet er fra Pinterest.com


Ingen kommentarer: