fredag den 8. august 2014

3 uger er gået...

Vi nærmer os faktisk mere 4 uger efter fødslen, men billedet er fra 3 uger efter.

Som du kan se så er jeg langt fra "fit" efter fødsel, men mangler i skrivende stund stadig at smide lidt over 7 kg for at være tilbage på samme vægt som inden.

Jeg kigger både på vægten, men jeg kigger skam også på hvad jeg ser i spejlet og hvad måle båndet siger. Pt er det jo selv klart at jeg ikke er hvor jeg gerne vil være. Selvom jeg er nogenlunde tilfreds med hvor langt jeg er kommet på knap 4 uger efter uden træning, så er jeg da spændt på hvor langt jeg kommer med træning.

Som skrevet så mange gange før, så må jeg vente og væbne mig med tålmodighed ca 4 uger endnu. Det er nogle dag ret så stor en udfordring, men andre dage gør det mig ingenting. De dage hvor jeg er low på søvn tænker jeg at det er godt at man ik også skal træne. Selvom en omgang træning garanteret havde bidraget til ekstra energi, så ved jeg også efterhånden at man skal passe på med hvor meget man forlanger af ens krop. Selvom de kan mere end man aner og tror, så er det altid til en vis grænse.

Jeg forsøger at spise nogenlunde sundt og varieret, men der er heller ingen tvivl om at nogle dage overgiver jeg mig til en pizza eller en omgang McDonalds mad. Hvorfor ? Af den simple grund at jeg bare IKKE har energien til at stå og lave mad.
Er det smart når nu man gerne vil af med nogle kg? Næ... men du ved jo lige så godt som jeg, at nogle gange tager man en hurtig løsning og jeg vælger at tænke at de få måltider af Junk food ikke slår mig ihjel.
En anden ting som jeg efterhånden har erfaret, er at lillebror får de ondeste mave kramper og meget luft i maven hvis jeg spiser mejeri produkter. Jeg havde mine tvivl om det da det faldt sammen med D-vitamin dråber som også er kendt for at give maveproblemer hos nogle. Jeg stoppede med begge dele for en periode og her forleden dag spiste jeg så en omgang græsk yogurth til morgenmad (det sidste i bøtten, så tænkte det var et forsøg værd fremfor at købe en helt ny...). Resultat = lillebror var meget ked af det og besværet med maven hele dagen efter.
Learning : ingen mejeri produkter til mig for den næste lange periode. Ikke sålænge jeg ammer.

Kan jeg vide mig sikker på dette? Nope - ikke 100% men jeg vælger at tro på det, da han ikke reagere når jeg ikke spiser det, og så reagere forholdsvis kraftigt når jeg gør. Så vil jeg altså helst have en glad baby og undvære min yogurth.
Jeg har kunne nyde en kop kaffe med lidt mælk og fløde i uden at det giver problemer og jeg kan også tage et stykke ost i ny og næ, men ex koldskål og yogurth virker til at være no go.

Mht vægten så ser det ud til at den stadig stille og roligt bevæger sig nedad, så jeg håber det forsætter og at jeg kan give den et skub når jeg kan flette mere træning ind.
Pr september måned går jeg igang med at ride igen. Det glæder jeg mig til. Både det at komme ud til hestene igen, men også det at røre sig. Det bliver fedt. :-)

Ingen kommentarer: