torsdag den 27. marts 2014

What I wear ... i disse dage

Hmmm... jeg har tænkt lidt over det. Lidt frem og tilbage og det kan være at dette ikke er hvad I ønsker at læse / kigge på, men heldigvis er det jo mig som bestemmer... muhhhaaahahaha... :-)

Derfor tror jeg, at jeg for resten af graviditeten vil poste et par billeder hver uge af mavens udvikling. Eller næsten hver uge - jeg har ik helt bestemt mig. Jeg synes bare det kunne være sjovt at kigge tilbage på senere hen, hvordan jeg har set ud undervejs.

Jeg er temmelig sikker på, at det IKKE bliver bar-mave-billeder (men man siger vist at de der gravide kvinder er lidt tvesindet.. he he så det kan jo ændre sig). Dem har jeg taget, men jeg har endnu ikke lyst til at lægge dem ud til at alle kan kigge med.

Indtil videre bliver det "bare" med tøj på og bær over med mig - jeg har ALDRIG taget kurser i modelopvisning.. ha ha.. så det med at poser foran kameraet er jeg ikke helt så vant til.
Jeg ejer (endnu) ikke et af de der lækre Canon kameraer, men jeg arbejder stadig på sagen så indtil videre er alle billeder taget med Iphonen.

Det er nu lidt skægt hvordan man den ene dag kan synes den ene ting om sin størrelse af mave og den næste en helt anden mening om det. Eksempelvis så synes jeg da jeg var i uge 20, at jeg var begyndt at blive temmelig stor, men jeg kan jo se nu hvor jeg er i uge 24 at jeg nærmest var lille i forhold til.. ha ha ha....
Et andet eksempel er, at jeg ka svinge lidt mellem at synes jeg er blevet gigantisk om maven til at tænke "hold da op - den er jo slet ik særlig stor".
Men alt andet lige så elsker jeg den lille fis som hygger sig derinde. Det er ikke sååå meget jeg mærke til babyen i løbet af dagen. Der kommer nogle enkelte spark i ny og næ og min kæreste kan desværre endnu ikke mærke dem udenpå. De er åbenbart stadig for svage til at kunne mærkes ordentligt.
Jeg kan ikke huske hvornår man kan mærke dem udenfra, men mon ik den dag kommer. Nogle gange kan jeg ik lade være med at tænke "gad vide om den er ok siden den ikke er mere aktiv", men jeg ved fra alle scaninger at det hele ser fint ud og lægen sagde sidst at sålænge jeg kunne mærke liv hver dag og ellers havde en god mavefornemmelse så gik det nok.
Det må man sige at jeg har - jeg er overbevist om at lille prutten derinde har det super fantastisk og bare ellers hygger sig og vokser sig større.

Bliver SÅÅÅÅÅ spændende når jeg endelig sidder med "lille prutten" i armene. Jeg er meget spændt på om denne fødsel og dagene derefter er anderledes end første gang. Åh gud hvor jeg håber det eftersom jeg fik en mindre fødsels depresion 1 gang og var indlagt med ham i 14 dage, samt at det hele bare overrumplede mig så jeg var slet ik klar på at blive mor den dag det skete. Ikke at jeg siger man kan forbedre sig på det, men der er altså stadig forskel på at være gået på barsel og så ellers tage hjem fra arbejde for derefter at have født 6 timer senere !!!!

By the way så forsøger jeg at lave et mix af mit gamle tøj blandet med en lille bitte smule lånt og nyt. Jeg har ikke ville investere i en masse graviditets tøj. Af mange grunde - en af dem er, at jeg synes det er penge lige ud i luften når man kun bruger det så kort tid og jeg VED, at man kun tænker på at komme tilbage i ens eget tøj når man engang har født. En anden er, at jeg vildt gerne ville kunne føle mig "normal" i mit normale tøj. Lyder måske mærkeligt, men sådan har jeg det.
Jeg købte et "mavebælte" som man kan få til gravide og det bruger jeg udover mine egne jeans/bukser. Det fungere glimrende. Deruover har jeg 2 par graviditets bukser og 3 par piratbukser (graviditets. 2 lånt/arvet og 1 købt) som kan bruges til sommer når det bliver varmt. Jeg købte 2 basis kjoler i H&M til hele 80 kr pr stk ( ha ha ha.. 2 ENS !!! vel og mærke for så var jeg fri for at vaske den samme hele tiden og 80 kr er jo ingen penge). De er sorte og super smarte. De kan jo styles som man ønsker. Det er rart at have kjole på, men jeg er nu altså stadig glad for mine bukser, så jeg forsøger at få brugt begge dele lige meget.
Ellers har jeg kun investeret i nogle gravid strømpebukser (de normale gjorde ondt på maven da den blev større), nogle T-shirts og en enkelt bluse med 3/4 lange ærmer, samt et par leggings. Resten er mit eget tøj fra inden graviditet.
Ex så er toppen på billedet en alm bomulds top som stadig kan rumme den efterhånden store mave. Bukserne er "normale" bukser og cardigan er også fra inden.

Jeg har været så heldig at få noget aflagt tøj fra en veninde. Det gælder et par t-shirts (sorte og hvide), amme bh-er, piratbukser, leggings (til sommer for de er korte) samt et par kort ærmede trøjer som kan bruges til sommer. Så alt i alt har jeg vist pt kun brugt under 500 kr på graviditets tøj. Det er jeg lidt stolt af og jeg synes selv jeg formår at sætte nogle fede, pæne og fine outsfits sammen.
Men du kan jo følge med og se nogle af dem de næste par uger hvor du samtidig kan se udviklingen af mavsen!!

Ingen kommentarer: