onsdag den 26. marts 2014

Må man godt være misundelig på sin egen krop?

Hmm... hvad mener jeg med det ? Ja indrømmet - det lyder måske lidt kryptisk, men det er det slet ikke.

Jeg kom bare til at kigge billeder igennem fra sidste år (fra før babymave) og kan godt være lidt misundelig over den ikke længere ser sådan ud.
MISFORSTÅ mig ikke - jeg ELKSER at der er en lille bebs derinde som ankommer engang til sommer, men derfor kan man da godt tænke tilbage på sin krop fra inden.

Dem der er/har været gravide ved nok hvad jeg mener og jeg hader et eller andet sted mig selv for at have det sådan, for vi kvinder bør acceptere at vores krop ændre sig ved en graviditet.. jeg mener 150% acceptere og ik kun de 80% som vi nok i realiteten gør.
Jeg lyder som en meget overfladisk person ved at have det sådan ikke sandt? Men come on - de fleste kommer på et tidspunkt i deres graviditet til at tænke på hvordan de så ud inden og når jeg er lige ved at sprække, så vil jeg helt sikkert længes efter at få min krop tilbage. Altså kun for mig selv og ikke som midlertidig hotel for en lille skabning. :-)

Det er så kort et tidsrum kontra helt liv at man er gravid, og man bør vel for h... kunne klare det ik? Fnis.. jo det kan jeg også og det kan alle andre også, men jeg ved at selvom vi ubetinget elsker de små myr allerede når de ligger derinde, så elsker vi jo også os selv og vores kroppe med alt hvad det indebærer. Dvs at vi elsker vores kroppe som de var inden, lidt mindre som de er undervejs (gælder nok største delen, men IKKE alle!) og højst sandsynligt mindst i dagene efter en fødsel. Det er helt naturligt og nej jeg længes ikke (endnu) efter at se ud som inden babymave, men derfor kan jeg da godt tænke tilbage på tiden inden og glæde mig til tiden efter fødsel. (og jo jeg nyder tiden mens jeg producere et lille menneske. Det er så stor en ting at det nogle gange ik er helt til at forstå. Jeg er heldigvis over halvvejs og ved at det er lige om lidt, men jeg ved også at når vi kommer længere hen og tætter på terminsdato, så vil jeg slet ikke kunne holde ud at vente længere. Man vil bare så gerne sidde med de små og ikke kun mærke dem indeni)

Jeg har debateret lidt frem og tilbage om hvorvidt min forfængelighed kan holde til at jeg poster et billede fra før babymave og til da jeg var i uge 17 (efterhånden et gammelt billede da jeg er MEGET større.. he he og er i uge 14. Fnis).
Som du kan se så valgte jeg at gøre det. Har jeg det godt med det ? naaahhh.. .ikke super godt, men jeg har det bedre med at tænke på at der er en naturlig forklaring på hvorfor træningsblusen sidder en del strammere end før.
Skal jeg være ærlig, så havde jeg faktisk forventet at jeg ville se klart mere attraktiv ud i træningstøj inkl babymave end jeg synes jeg gør. (Det beviser jo bare endnu engang at det billede man kan have af sig selv ik altid er det samme som det der vises i spejlet. :-) 


Dog skal jeg jo få tid nok til at komme tilbage til min gamle form. Lige nu nyder jeg såvidt muligt, at at have mave på. Jeg tror desværre nogle af disse indlæg for det til at virke anderledes. Sådan er det slet ik ment, men der er ingen tvivl om at jeg har tanker om kroppens forandring.
Jeg er både forundret og lidt forbavset over alt det der sker. 


Hvad er dine tanker omkring dette?

Ingen kommentarer: