tirsdag den 25. marts 2014

Et udpluk af min mad

Hej.. jeg tænkte bare at jeg ville vise et par billeder af hvad jeg i disse dage går og konsumere.

Det er jo kun et udpluk og absolut ikke hver dag jeg får taget et billede af maden. Både fordi jeg som regel er for sulten til at skulle nå at tage et billede først, men ligeså meget også fordi jeg ik altid gider. Hvorfor ? Tja.. nok fordi selvom jeg synes det er sjovt og jeg godt kan lide at tage billeder af maden, så er der også dage hvor jeg bare ik orker eller gider.


Fra øverste venstre højre og ned :
Formiddags snack af tomater, sukkerærter, ½ avokado, hjemmelavet chilimayo og scrambled æg med feta ost i.
Græsk yogurt med mysli, mandler, friske blåbær og lidt honning
Sødmælks yogurt med ymerdrys og frisk kiwi
Riskiks med peanutbutter og banan 

  

Øverst fra venstre og ned :

Scrambled æg med feta, peberfrugt, agurk, tomat og pesto
Græsk yogurt med honning, friske blåbær & jordbær (samme på næste billede) 
Scrambled æg med feta, lidt salat rest og ½ avokado med hjemmelavet chilimayo


Øverst fra venstre og ned :
Kylling med baconsvøb, agurk, bagte rodfrugter og cremefraiche med ketchup og hvidløg
Græsk yogurt med banan og blåær
Grov pasta med frisk basilikum/persille, parmaskinke, gulerøder, tomater, aubergine, porer (kogt op på en olie/æblecider/hvidløgs marinade) og dysset med parmasan ost.
Grillet kylling med krydderier, broccoli, salat af spinat, radiser, tomat, feta ost, squash, avokado, porrer, ingerfær med lidt citron saft og olivenolie over. 

Græsk yogurt med banan, honning, mandler, friske jordbær & hindbær samt lidt frysetørret hindbær. 

Græsk yogurt med banan, honning, jordbæ & blåbær :-)


Håber det gav lidt appetit eller måske inspiration til lidt retter.

Morgenmaden elsker jeg at gøre noget ud af også selvom det i princippet "bare" er frisk frugt med græsk yogurt. Det betyder bare noget, at det man spiser ser lidt lækkert ud. Plus jeg bruger ik lang tid på det. Så lidt en win-win situation :-)

I aften skal vi have noget så uinspirerende som boller i karry, så vi spiser skam også sådanne retter. Det kommer jeg dog ik til at tage et billede af for i min verden kan boller i karry bare ik gøres spændende på nogen måde, men det er mindste manden som elsker det og har bestilt det.
Igår spiste vi kylling med kartofler bagt i lidt krydderier i ovnen samt broccoli og lidt kål salat til.
Forleden fik vi svinemørbrad medaljoner med broccoli samt en syrlig salat bestående af revet rå rødbeder & gulerødder med en dressing af olivenolie, sennep, honning & æblecider over. Uhmm... :-)

I morgen skal jeg prøve at lave lamme kødboller på spyd med tilbehør til. Det glæder jeg mig til !

Ps - stort set al mad jeg laver er ikke udfra opskrifter, men jeg lader mig rigtig ofte inspirere af opskrifter hvorefter jeg selv sammensætter lidt på kryds og tværs. Personligt synes jeg det ender ud meget godt !!

Ingen kommentarer: