mandag den 31. marts 2014

Mandags motivation !

Så er vi der sørme igen - mandag endnu engang.

Ved ik med dig, men jeg føler sidste uge fløj afsted. Eller ihvertfal da vi ramte fredag føltes det som om jeg lige nåede at lukke øjnene og vupti så var det mandag igen. :-)

Personligt har jeg har haft en skøn weekend. Fredag besøgte vi mine forældre inkl hjemmelavet lækker thai mad og hygge. Så min lille skønne niece og fik kysset lidt på hende.
Lørdag skulle poden træne til hans gymnastik afslutning om søndagen og upraktisk som det var så var det gud hjælpe mig fra kl 13-13.50.
COME ON!! Seriøst - det er da at smadre dagen fuldstændig hvilket den også blev, for det er begrænset hvad du når inden og når man så kommer hjem er kl 14 (eller mere hvis dit barn ikke liiiiiiige vil med hjem men i stedet synes det er kanon morsomt at hoppe ekstra rundt. Jeg kan godt forstå ham - jeg ville nok have gjort det samme hvis jeg var 5 år).

Lørdag inkluderede også en seriøs mave hudafskrabning på mindstemanden. Åhhh hvor er det synd for dem når de slår sig og man kan virkelig føle sig hjælpeløs når alt det man gør for at trøste dem ik hjælper nok. Resultatet af at klide ned fra træet man klaterede i, var en kæmpe hudafskrabning lige på det fine maveskind. Jeg kan godt forstå at han synes det var slemt. Det så slemt ud og må have gjort fandens ondt!
Men man lærer mens man lever og vi har jo alle prøvet at komme til skade og ved nogle ting lærer man af det og andre gør man ikke. Jeg tror nemlig ikke det er sidste gang han klatre i træer og det skal det da heller ik være.
Timerne efter var i lidt mere stille tempo, men heldigvis var den værste "fare" drevet over om søndagen og han havde ikke ondt, hvilket jo var temmelig belejligt når nu han skulle hoppe rundt til gymnastik !

Uh.. tal lige om at føle sig effektiv. Min lørdag bestod (udover sønnens træning) af rengøring af hjemmet dvs INKL vindues vask! Ahhh der er næsten ik noget så skønt som duften af Ajax i hjemmet.. ha ha ha ha
Søndag morgen/formiddag formåede jeg lige at få lavet pandekager, bagt en brunsviger kage og 12 muffins, samt tage et langt bad og få min morgenmad inkl god morgenkaffe. Alt sammen på 2 timer !
Ikke dårligt vel? ;)
Muffinsne var til os selv, pandekagerne til sønnen & brunsvigeren var til gymnastik afslutningen.

Derudover synes jeg bare at det var perfekt vejr i weekenden! Endelig kunne man tillade sig at gå udenfor UDEN at være nødsaget til at være pakket ind i vinter jakken.. aahhhh plus solbrillerne blev i den grad fundet frem.

Så min weekend har været fyldt med lækre ting (og mindre gode oplevelser ref hudskrabninger på størrelse med tigerklør !). Håber din også har været god !

Dagens billeder kommer her :








Source : Pinterest.com

Ha en skøn mandag !!

Ingen kommentarer: