fredag den 21. marts 2014

Et lille trænings pas

Sidste uge var jo "ferie uge" og jeg prioriterede solen & familien højere end at få trænet musklerne. Nøj et fedt træningslokale de havde på hotellet. Fåååååårk siger jeg bare. Der var SÅ mange skønne maskiner og helt klart nogle som jeg har drømt om at prøve længe (jeg har set dem på IG fra dem jeg følger i USA), men kald mig gerne doven.. jeg synes bare ik det var super fedt at gå glip af solen, hyggen, vandet og familie samværet for at få trænet.

Den dag hvor det faktisk var vejr til at træne (der var en dag det var overskyet om eftermiddagen og blæste en del) - tror du så ik at maven drillede og gjorde ondt? Total typisk.
Jeg var lidt i syv sind for ville rigtig gerne ned og træne den dag, men som kæresten lige mindede mig om, så var vi altså IKKE i DK og sidste gang jeg ik lyttede ordentlig efter min krop endte det i en for tidlig fødsel, så jeg måtte lidt slukøret erkende at det ikke skulle være den dag.
Det var simpelthen ik det værd at tage chancen bare for at få trænet. Jeg tror nu ikke at jeg ville være gået i fødsel, men de smerter jeg havde, var ikke lige nogle jeg havde haft tidligere og jeg kunne ikke rigtig sætte fingeren på hvad de skulle være kommet af.
Heldigvis holdt de op den næste dag, så jeg var rolig igen og så kun glad for at jeg ikke havde drevet rovdrift på min krop og ignoreret den, men i stedet lyttede jeg og gav den ekstra kærlighed i form af hvile, vand og lidt mad. Nå ja og så også lidt nus på mavsen... he he.. :-)

MEN... inden jeg tog afsted på ferie nåede jeg lige at have en god trænings uge. Jeg fik trænet hele 3 gange den uge. Wup wup.. Stolt af mig selv - både fordi jeg kom afsted, men også fordi at jeg faktisk kunne uden problemer.
Skønt.


Så der røg lige en ok forbrænding på 1 times styrketræning. Jeg synes det skønt endnu engang at se at man sagtens kan få en god forbrænding UDEN at skulle tæske rundt på en cardio maskine. Vi er jo heldigvis alle forskellige, så hvis du synes det er vejen frem så forsæt med det. Hvis du måske er ligesom mig som synes det er ok, men ikke det aller sjoveste, så vil jeg klart endnu engang slå et slag for at du starter på noget vægt træning!
Nej - vi kvinder bliver ikke til store muskuløse bøffer at se på ved styrketræning. Vi har slet ikke samme muskel muskulatur så med mindre du træner OG propper dig med alverdens ekstra tilskud (der skal nogle speciele til og jeg har ikke sat mig ind i hvilke da det jo slet ik er relevant for mig. Det er ikke protein pulver jeg mener her, men andre tilskuds produkter. Igen nogle helt specielle og vi taler MEGA meget max tungt styrketræning, som i 200 kg bænkpres), så bliver du ikke en bøf på 2 ben.

I stedet er vi kvinder bygget sådan, at vi får mere fine tonede kroppe med smalle muskler. Lyder måske lidt vanvittigt, men det er nu engang sandt.

Puhh... jeg kan lige akurat stadig passe noget af mit træninstøj (nu skal det siges at det er str small). Bukserne er ok - maven kan komme "over" buksekanten, men det er mere det med at trøjen så bliver for "lille" idet at den ikke går ned over buksekanten. ha ha ha ha.. jeg kan lige se det for mig - et stk mega bar mave sådan midt på! Ikke særlig flatterende.
Nu ved jeg godt at man ikke er gravid i flere år, men jeg må stadig indrømme at jeg er EKSTREMT overrasket over at der ikke findes tøj til gravide indenfor træning.
Jo mange bukser kan bruges ved at buksekanten som sagt sættes under maven og ik som normalt midt på, men stadig undre det mig.
Man er dermed nødsaget til at købe samme tøj bare i større størrelser og det er jo ik super optimalt hvis man eksempelvis ikke vokser super meget på rumpen, men skal købe en str XL pga maven. Så ligner man bare et eller andet jeg-ved-ik-hvad.
IKKE FEDT !!! I forvejen kan man have tendens til at synes mavsen stikker ud, så tøj som gør en til en hval og ikke passer ordenligt er altså ikke med til at fremme lysten til træning.

Noget andet som jeg er forbavset over at opleve er, at hvis man ex søger på motion for gravide så dukker der ikke særlig mange muligheder op.
Det hele er enten yoga eller svømning. Fint nok - men tror du ikke at holdene er på hverdage MIDT på dagen ???!!??
Øhh jaa jooo... hvem er det lige som har mulighed for det så? Jeg har personligt ikke. Ex så var der hold for gravide til svømning tirsdag fra kl 10-10.50. Come on siger jeg bare.
Der er flere og flere som ønsker at holde sig i form under graviditeten og som ikke kun vil nøjes med svømning eller yoga og jo jeg ved godt at en del så kan tage ned i træningscentret, men er det virkelig de eneste muligheder der findes?

Måske er det bare mig som er for snæversynet og mangler kreativitet til at kunne se andre træningsmuligheder lige for snuden af mig selv. Jeg må vist gå i tænkeboks og se om jeg kan finde på andre mulige alternativer.

Ingen kommentarer: