tirsdag den 4. marts 2014

Træning overstået - one more for the books !

Ja ja ja ... jeg var sgu dygtig og kom afsted igår til lidt træning. Jeg smilede hele vejen hjem i bilen over den fornemmelse jeg dermed havde i kroppen. Både over at jeg FIK trænet (tænk der ik skal mere til for at gøre en glad/små stolt), men også den følelse af træthed som man har efter en træning. 

Jeg varmede op med en omgang roning. Aner ik om jeg fik en god tid på 1000m (1000m på 5min - er det godt, dårligt, ok, ringe eller super fint ? I have no idea ) men jeg fik pulsen op så formålet med det blev jo indkasseret !

Derefter stod den mest på arme og ryg, samt lidt ben/baller. Ingen mave træning...

Hvad jeg lavede :

2 * 25 walking lunges inkl 5 kg vægt i hver hånd

3 * 12 squat i stativ (dvs kun med vægt stang som vejer omkring 10 kg)

3 * 8 bicep curls (5 kg)

3 * 8 Wide grib lat pull down (25 kg)




3 * 8 chest press ( i maskine - 25 kg)

3 * 15 row på hver arm (8 kg)

3 * 8 cable pull down / standing lat pushdown (30 kg)

3 * 8 Lateral raise (5 kg)

3 * 15 lænd/løft (samme øvelse som sidst. Træning for mave/lænd/baller. Løft og sænk numsen stille og roligt, liggende på ryggen med hænderne langs siden)

3 * 10 krymme ryg / skyde ryg. Mest bare ryg og core træning

3 * 25 Donkey kick (uden vægt)


Det er lidt funny at se hvordan ens trænings tøj sidder meget anderledes end ellers. he he.. Den trøje jeg havde på igår plejer at sidde lidt løst over maven og nu sidder den bare stramt!!! Ikke at den sidder for stramt, men løs er den ik længere. Ville jo være underligt andet, men bare skægt at se. Jeg håber jeg kan passe mine bukser sålænge som muligt og jeg har et par andre lidt længere toppe derhjemme som burde kunne bruges til slut, for spørgsmålet er, om der ikke vil komme en periode hvor maven er så stor at der skal en del trøje til for at nå nej til bukse kanten... fnis. :)

Jeg sad på vej hjem igår og tænkte at jeg virkelig bare er en person, som fungere bedst ved at have brændt noget mentalt og fysisk energi af på træning. Om det så er styrke, cardio eller ridning det er ikke så vigtigt, men det vigtige for mig er at jeg får frigivet de endorfiner i kroppen som får mig til at slappe af.
Der har været en grund til at jeg ikke har haft overskud til at træne og samme grund vil højst sandsynligt gøre sig gældende igen senere i graviditeten, men jeg nyder pt at jeg kan bruge kroppen og opnå den her følelse af velvære.

Jeg ville ikke have troet jeg skulle sige sådan om mig selv, men jeg er bare gladere når jeg har fået trænet / rørt mig lidt. Der er da dage hvor jeg ikke gider og tidspunkter hvor jeg slet ik orker (både nu og før baby), men det at stoppe helt og kun blive en person som er sofarytter hver dag/aften - det bliver jeg aldrig. I længden gør det mig deprimeret.
Der var en periode hvor jeg ikke red (jeg solgte min egen hest og havde brug for at komme lidt væk fra stalden/heste miljøet), men efter et stykke tid kunne jeg mærke at jeg savnede det.
I mellemtiden dyrkede jeg en del fitness så det var ik fordi jeg var inaktiv, men fitness er ikke nok. Jeg er en person som har brug for den sociale del også, og den får jeg altså ikke ved at troppe op på et hold og stå sammen med en masse andre fremmede i en sal. Plus jeg kunne ikke rigtig måle om jeg blev bedre.
Det at lave styrketræning (også selvom det er alene) kan jeg måle og det motivere mig. Når jeg så kobler det sammen med ridning og det sociale aspekt i det, så er det perfekt!!!



Ingen kommentarer: