mandag den 3. marts 2014

Mandags motivation

Beklager jeg ikke har været såååå aktiv på bloggen det seneste, men tankerne har nok bare været 117 andre steder end lige her.

Mavsen vokser stadig, jeg har det ok fysisk og ellers har der bare været super mange planer for dagene. Denne uge er børnefri (indtil lørdag aften - vi skal pt rejse søndag) så den står på træning i eftermiddag, samt træning torsdag eller fredag.
Tirsdag mødes jeg med en veninde og onsdag er vi blevet inviteret til fødselsdag.

He he.. jeg har slet ik tænkt over at få prøvet noget af alt mit sommer tøj, så det er jeg nød til lige at prøve her en af de næste par dage og ellers må jeg lige ud inden weekenden og shoppe lidt. Jeg ejer nemlig ik særlig mange kjoler og dem jeg har er jeg ikke sikker på kan rumme en 22 ugers mavse.

Det bliver skønt at komme hjem i aften med ømme muskler - ahh glæder mig allerede til at have ondt i armene når håret skal vaskes.. he he..

Her er dagens billeder :


Lidt mit motto pt... he he.. nemlig at jeg går efter at "komme afsted og lade det være min proces - ikke at være perfekt og komme afsted HVER dag!!!


jeg synes hun har en smuk ryg - jeg gad god se sådan ud bagfra. 
 

 Capow !!




Source: Pinterest.com

Jeg har efterhånden fået en del forskellige kommentarer ang min mave. Hvorfor er det at folk tror de er berettiget til at sige hvad som helst bare fordi man er gravid?
Nogle af dem som jeg ikke er helt så glad for er bla "hej tykke" - ja jo man er fysisk større end ikke-gravid, men derfor er det da ikke et super fedt "navn" at få ??
Nogle har haft sagt "sikke stor du er allerede" eller "du er meget stor af kun at være halvvejs - er du ikke?".... æhh hvad skal jeg svare til det ?
"Jo du har da fuldstændig ret. Hvordan kan jeg have misset det ?? Nu skal du høre - der ligger trilllinger derinde og jeg forventer at blive på størrelse med en hval inden jeg har født dem... "
Eller hvad med :   "Ej tusind tak for ordene omkring hvor tyk jeg ser ud. Det er da mega flatterende at vide. Du har reddet min dag - tusind tak." 
Måske jeg skulle svare : "ja du har ret, jeg har temmelig stor af kun at være halvvejs. Bare det også snart ville sætte sig på røv, ansigt, hals og arme. Der mangler jeg jo ligesom at få en del fedt til at blive siddende. Men nu du nævner at den er stor - tror du så at det er fordi jeg spiser for meget ? Bør jeg gå på kur ??"

Jeg ved godt at dette lyder som et surt opstød og det er det måske også. Jeg synes bare ikke altid at folk tænker sig om inden de kommentere på ens "situation". Nej jeg synes ikke personligt, at det er fedt at blive kaldt "tykke" eller at få af vide at jeg er stor kontra "kun" at være halv vejs i graviditeten. Vi er alle forskellige og hvis jeg skal tage 15 kg på og det meste af det skal sætte sig på maven - ja så bliver den sgu stor!! Hvad havde du regnet med?
En af mine kollegaer har ik haft taget særlig meget på undervejs og til sidste scanning fik de besked på at babyen lå i den nedre del af skalaen for hvad den skulle have taget på kontra den uge hun er i. Det må da heller ikke være særlig rart at få af vide. For hun har ikke været ond mod sin krop eller mod babyen. Hun har ikke sultet sig selv eller trænet non stop. Som mor er man bare mega bekymret for om babyen nu har det bedst muligt derinde og man vil altid have tendens til at sætte dem før end selv. Både når de ligger derinde, når de er født og bare resten af livet.
Sådan er det bare.... Det er en af tingene ved at være mor. Man gør det faktisk ret ubevist :)

Jeg synes selv min mave ser fin ud. Den ligner nu endelig en rigtig fin gravid mave. Jeg har ik taget mega meget på i hovedet, på numsen osv. (ikke endnu ihvertfal - det kan jo komme). Jeg synes selv mine arme er blevet lidt tykkere og mindre markeret, men fair nok - jeg får jo ikke helt vedligeholdt dem så man kan jo ik forvente de altid vil være pæne...
Når det er sagt, så synes JEG selv at mine ekstra kg sidder pænt på mavsen - der hvor de bør sidde, men det betyder ikke, at jeg ikke blive ked af at få kommentarer omkring det hvis de går på at jeg ser tyk / stor ud!!

Så husk gerne på næste gang du ser en gravid hvad enten det er veninde, kollega eller bekendt - vi er alle forskellige, vi ser alle forskellige ud og mens vi er gravide så er vi bare mega hormonelle og det som du måske synes lyder sødt (fordi hendes mave jo ER stor) er ikke nødvendigvis noget hun vil opfatte på samme måde som dig.

Nok om det - god mandag derude... foråret er et skridt tættere på - hurra for det !!! :-)

Ingen kommentarer: