fredag den 28. marts 2014

I vores hus bliver tingene spist inden man ser sig om....

Jeg startede på at lave hjemmelavet Snickers (efter opskriften i Jane's bog "Spis dig mæt & glad" LCHF style) sidste weekend, men eftersom de skulle stivne først før end de kunne overtrækkes med mørk chokolade kom de en tur i køleskabet.

Tanken var helt fornuftig - nu er det bare sådan at jeg bor sammen med en slik mund uden lige og han ELSKER det jeg selv laver, så der går som regel ikke længe før end det er spist.
Denne gang ik meget anderledes eftersom ½ delen af det er forsvundet. Jeg overvejer kraftigt ikke at give resten chokolade på. De smager åbenbart lige så skønt uden !!

Jeg har dog selv lige nået at smage lidt på dem og ja de er gode. Jeg er sikker på at de ville være endnu bedre hvis der kom 80% chokolade på, men det må blive næste portion. De var nu super nemme at lave og så er det altid lidt sjovt at spise ting man selv har lavet.

Du er velkommen til at prøve dem, men jeg må advare dig om at de smager godt !!! Selv uden overtræk på.

Ahh fredag idag - og endnu engang fløj ugen forbi. Føles næsten som om man sidder i et af de der lyn tog hvor dagene bare suser forbi udenfor ens vindue. Heldigvis nyder jeg mine dage og de er stort set alle gode, så jeg brokker mig ikke. Desuden jo hurtigere tiden går nu, jo kortere tid er der til baby kommer ud.


Source : "Spis dig mæt & glad" LCHF bogen

Vi skal hjem til min mooooar og spise thai mad i aften. Bliver SÅ hyggeligt for min lille niece kommer også. Ah glæder mig til at se hvor meget hun er vokset siden sidst og til at min store dreng skal møde hans lille kusine.

Weekenden byder blandt andet på gymnastik afslutning og ekstra træning inden for mindste manden. Han har gået til det her over vinteren da han er en dreng med krudt i numsen, super god til at bevæge sig og bare generelt har en fantastisk kropsforståelse. Der hvor vi bor er der desværre ikke det helt store udvalg af sports aktiviteter for børn når de er under 6 år.
Uhhh... han bliver sørme 6 om knap 1 månded - GISP !!! Min lille dreng er jo så ikke helt så lille mere. Vi har endda fået brev om hvilken klasse han skal starte i her efter sommerferien.. pyhh synes sørme det er store ting - at have en dreng som skal starte i skole.
OG..... jeg føler mig IKKE gammel.. ha ha ha...

Nå men udover han går til svømning (han ELSKER vand) så har han gået til gymnastik. De skal have lidt ekstra træning lørdag og lave en fin afslutning søndag. Derefter vil han gerne starte til fodbold.. i guder om jeg begriber hvorfor - men tror det er en af de der ting drenge bare vil prøve. Samme gælder vel for piger som bliver heste interesseret, men det er jo kun naturligt.. ha ha ha.. (siger hende som altid har elsket heste.. fnis).
Hvis der ikke findes en plads på et fodbold hold så bliver valget nok karate - det er han også vild efter at gå til. Faktisk ville han meget gerne gå til det hele, men vi kan ikke få tiden til at hænge sammen hvis han skal afleveres til 4 forskellige fritids aktiviteter. Det må vente til han er stor nok til at kunne tage til en del af dem selv.
Indtil da - så har vi sagt ja til 2 stk !



Min kære barm er jo allerede vokset gevaldigt og den kommer til at tage et "ryk" mere opad den dag mælken løber til. Jeg kan derfor IKKE helt passe min bikini og er på udkig efter en ny (en lidt billigere model da den jo nok kun kommer til at blive brugt i en begrænset periode) da jeg stødte på denne fine en hos Wunderwear.
Jeg er lidt en sucker for det amerikanske look og mit hjem havde også klart flere ting fra Lexington hvis jeg havde pengene til det. De er så smukke mange af de ting man kan købe, men jeg har pt ikke haft økonomi til at investere i deres ting, plus jeg endnu ikke helt har fået solgt ideen til min kære kæreste. Nogle ville måske sige at deres ting da ikke er så dyre - og nej ikke alle, men jeg er nok bare typen som ikke synes det ser super fancy ud hvis der kun er én pude i sofaen som er derfra og resten så er en helt anden type... og vi kan altså ikke klare os med kun én pude ! ha ha ha

God weekend !!

Ingen kommentarer: