søndag den 17. januar 2016

Weekend tur, ild i pejsen og Jillians cardio

Weekenden blev brugt i det jyske bla pga svigermors fødselsdag, men også bare fordi vi havde lyst, tid og mulighed for det.

Det er altid hyggeligt at være afsted derovre og det bliver ikke dårligere af at de har pejs, så når nu vejret er så piv koldt og der er sne udenfor, så er det da perfekt at kunne tænde op i pejsen og både nyde varmen men også udsynet. Jeg elsker ild på den måde (altså som bål eller i en pejs/brændeovn.. kontrolere ild om man vil)

Jeg havde fået taget mit trænings tøj med og havde sat mig for at jeg skulle have trænet lidt. Det sker ofte at jeg får det med, men at tiden smutter for mig og jeg ik får gjort mere ved det. Det var også lige før at det samme var ved at ske denne gang, men jeg VILLE have lavet bare et eller andet.

Planen var først at tage ned i det lokale trænings center og styrketræne, men tiden løb fra mig så endte med at lave en omgang Jillian Michaels hjemme på stuegulvet.
Tag ik fejl af dem. Mange af dem er altså helt fine hvad angår udfordringer.

Jeg valgte et program (via youtube) som varede 35 min (lige hvad jeg havde tid til), og jeg må sige at jeg fik varmen og pulsen op.
Der er INGEN pauser i de 35 min og hendes programmer foregår som regel således at det er styrke, cardio og mavetræning. Mave sektionen er så der, hvor du får mulighed for at få vejret lidt igen og pulsen lidt ned. Dvs aktive pauser.

Der var RIGTIG mange armebøjninger, squats, hoppende lunges, alm lunges og burpess så fik for alle minutterne! Temmelig svedig bagefter og faktisk lidt ømme arme i dag efter armbøjningerne. Jeg er også ude af form ang. dem. Jeg prøvede forleden dag bare lige at se ad - 20 på strakte ben gav mig kamp til stregen. Da jeg nåede 15 var jeg ok færdig, men VILLE tage 20. Lykkes men fik bekræftet at det var lang tid siden.

Mit puls ur virker ikke pt (hvilket er pænt irreterende mest af alt fordi det ik er særlig gammelt så jeg er nød til at reklamere over det - øv. Tingene skal bare fungere synes jeg), så jeg ved ikke hvor meget jeg fik brændt af, men ingen tvivl om det var en ok omgang. Hvis man dømme udfra hvor rød jeg var i hovedet samt hvor vådt mit tøj var, så var ikke en kedelig omgang.

Jeg er bare glad for, og ja også lidt stolt af mig selv over rent faktisk at holde mit eget mål om træning, selvom jeg var afsted. Jeg ville gerne have haft lidt gåture inde men det lykkes ik rigtig.

En dejlig hyggelig weekend hvor jeg stadig har spist efter LCHF principperne. Det gav lidt udfordringer ved fødselsdags frokosten, men ikke større end at de var til at overkomme og ja man dør vist ikke af en enkelt tartelet!

Jeg fik et enkelt rundstykke (som jo ellers ik ingår i kosten), men det var hendes fødselsdags morgenmad, så følte mig temmelig udhøflig hvis jeg ikke havde spist det. Igen - jeg tror ikke et stykke dræber mig, men jeg kunne mærke efterfølgende at jeg følte mig lidt halv utilpas og ekstremt træt, så ja kroppen er i den grad ved at vende sig til ikke at få det. Med andre ord - jeg har spist 2 ting som ik var med i planen, men ellers alt ok. Næste uge er en ny uge og så er det bare fremad som hidtil. Jeg synes selv jeg kan se det i spejlet og på noget af tøjet så det skal nok komme.
Plus jeg sprang hygge slikket over fredag aften. Snuppede i stedet et lille stykke 85% chokolade.. Stolt af mig selv.. Det skal man også huske at være!!!

Ingen kommentarer: