søndag den 7. februar 2016

LCHF status #2

Nu er den første måned gået.. Hvad er der så sket? Er der så sket noget?

Største delen af mine trænings sessioner har jeg fået lavet, men grundet sygdom i hjemmet har der været nogle jeg har måtte aflyse. Havde resultatet været meget anderledes hvis jeg havde trænet alle planlagte gange? Måske.. det finder jeg jo aldrig ud af vel.

Status :

Talje 76 cm
Bryst 91 cm
Røv 91 cm
Ved navlen 80 cm

Jeg har tabt på selve vægten 1,4 kg hvilket jo ikke lyder af meget. Jeg indrømmer også gerne, at jeg ville ønske det havde været mere, men må bare erkende at når jeg ikke er mere aktiv i min hverdag end hvad jeg er, så går tingene bare mega langsomt.
Sammenligner man med min veninde som jeg startede med samtidig, så har hun formået at smide 4 kg på samme måned. Nu er det jo mega dumt at sammenligne og jeg har sagt det 117 gange at man IKKE skal sammenligne, så jeg vil lade være.
Det vil heller aldrig være 100% korrekt. Hun er sygeplejerske - dvs hendes arbejdsdag er hvor hun er i bevægelse plus det faktum at hun rider 5 dage om ugen.

Behøver ikke at gå i detaljer om hvor aktiv jeg så er i forhold til ... baahhhaaa

Det jeg er nød til at være fokuseret på er :

  • Tabt cm - jeg har tabt 3 cm om mavsen, 2 om røven og lidt på barmen (hvilket jo betyder mindre BH-delle.. WIN!)  
  • Jeg har det bedre mentalt - her mener jeg, at jeg ikke går rundt og er konstant sulten, hvilket jeg nogle dage godt kunne være da jeg havde en del kulhydrater med i min kost.
  • Rent faktisk savner jeg ikke slik på hverdage. Eller rettere sagt jeg har ikke behov for samme sukkerkick som før. 
Se det er jo værd at holde fokus på!!

Jeg har tendens til at ligge og glo på IG om aftenen fordi jeg er røv træt og det er så dejlig nemt bare at scrolle rundt på forskellige sider/ting/hash tags. Der stødte jeg på en som så rigtigt sagde, at hun måtte til at slutte fred med det antal kg vægten viste hende. Det er jo ikke noget nyt, men det der var nyt i det for mig var mere, at det handlede om vi jo altid gerne vil være 5 kg mindre end vi er, men spørgsmålet som altid er om det er korrekt. 
hmm... Hvordan skal jeg forklare det - jeg er ikke helt ok endnu med hvad vægten siger af tal. Jeg kan dog se at min cm er samme som da jeg vejede 2 kg mindre, så et eller andet må være anderledes selvom vægten ikke viser det. Jeg burde nok ik være super kritisk og mega utilfreds med hvordan min krop pt ser ud. 

Åh.. det er den evige "elsk dig selv.. had ikke dig selv". Jeg trænger vist virkelig til at komme til en god coach som kan banke lidt fornuft ind i mig. Måske det burde være et af mine mål for 2016 - at finde en god coach og finde større ro i min krop omkring tankerne om min krop. Hmmmm slet ikke en dum tanke.



Ingen kommentarer: