søndag den 13. marts 2016

Læser du bøger?

Jeg tror det er ret individuelt om man kan lide at læse bøger eller ej. Eller om man læser faglitteratur eller skønlitteratur.

Personligt elsker jeg at læse bøger - skønlitteratur dog, men jeg elsker også at være på bibloteket. Ved ikke helt hvorfor, men som barn elskede jeg også at få lov til at sidde og læse i forskellige børnebøger & tegneserier på selve bibloteket. Det var sådan lidt et slaraffenland for mig.
Elskede det!

Det er ikke blevet mindre med årene. Det er dog ikke længere et slaraffenland som da jeg var barn, men det er helt klart stadig et sted jeg nyder at besøge.
Vores bibliotek i byen er blevet renoveret således, at det er lyst og lækkert, men det er også blevet mere børne "venligt" på den måde at de har legetøj der (meget lidt men alligevel), en kæmpe madras til at ligge og lytte til en historie fra forældrene og et par små borde hvor man kan tegne.
Der er et par tårne af træ til drengebørnene og et pak dukker samt et kæmpe dukkenhus til pigerne.

Vi har besøget bibloteket et par gange og eksempelvis i søndags ville jeg gerne ud og gå en tur samt lave noget andet end blot være hjemme så vi gik en tur forbi bibloteket. Det er også gratis at komme ind .- man bruger bare sit sygesikringsbevis så kan man komme ind uden for åbningstiden. Det er super smart synes jeg.

Jeg læser meget i perioder og jeg er typen, som når jeg er igang med en god bog så har jeg utrolig svært ved at lægge den fra mig.
For eksempel så lå jeg og læste til kl 01.30 mandag aften/nat. Jeg var jo så naturligvis temmelig brugt dagen efter og mine overskuds depoter var brugt op da kl var 18 (hvilket ikke er optimalt når man er alene med 2 børn som skal have spist færdig og lægges i seng, samt kigget på lektier).
Desværre blev jeg ikke engang helt færdig med bogen og jeg kunne nok også uden problemer have læst den færdig, men måtte jo indse at det at gå i seng kl 01.30 på en hverdag ikke er særlig smart, så bogen blev lagt væk og øjnene lukket.

Heldigvis læste jeg den så færdig tirsdag aften.... hi hi.

Typisk mig ! Jeg lever mig ind i de bøger jeg læser og elsker at være i de universer man nu engang bliver præsenteret for. Det hænder også at jeg finder bøger som ikke fanger min interesse.
Som udgangspunkt så skal bogen fange mig på den første side eller 2. Gør den ikke det, så har jeg et par gange forsøgt at læse videre men må indse at det ikke går. 




Ingen kommentarer: