tirsdag den 3. marts 2020

Er du god til at pleje dig selv? Del 1

Gad vide om du er bedre end mig til at pleje dig selv - er du mon det?

Ordret pleje dækker nu i denne mening over flere forskellige ting. Pleje som i ansigtsmasker, diverse lækre serumer, lækker ansigtscreme og søvn.

Pleje dækker også over, om du sætter dine egne behov lidt højere oppe på listen, end blot at komme til sidst.

Lad os starte med det med hudplejen og søvnen. Jeg har ikke en super advanceret dagsrutine og først i en sen alder er jeg begyndt at bruge lidt pudder.
I princippet består min morgen rutine i, lidt vand i ansigtet, en serum underst, en ansigtscreme på og afslutningsvis lidt pudder samt mascara.
En sjælden gang lidt øjenskygge, men det bruger jeg oftest kun i forbindelse med mere festlige ting. Ikke at jeg har noget imod makeup, jeg er bare selv ikke en som bryder mig om at bruge for meget af det. Jeg har altid bare haft nok i en mascara - altså i det daglige.

Jeg kan nogle gange finde det helt fansinerende, at nogle kvinder lægger en fuld makeup hver dag. De ser helt klart smukke ud (største delen hahaha... nogle lægger simpelthen for meget i forhold til min smag 🙈😄) og jeg er nogle gange splittet mellem, at kunne være lidt småmisundelig og stik modsat.. haha.. for jeg kunne aldrig tænke mig selv en fuld makeup i det daglige, men omvendt synes jeg det pynter på dem.
Giver måske ikke helt mening.. .hahaha... jeg kommer aldrig til at have den store makeup rutine, må jeg nok bare erkende.

Søvn.... nøj.. hvor er jeg dårlig til at prioritere denne. Suk!

Jeg ved udemærket godt, at får jeg ikke min søvn, så spiller det ind på mange ting dagen efter. Min appetit, men mest mit humør og overskud.
Der er bare altså alt for lidt tid på et døgn. Jeg kan ikke nå alt det jeg gerne vil, men på de dage hvor jeg prioritere søvnen bedre, så spiller det SÅ meget bedre dagen efter.
Personligt bliver jeg også meget mere følsom en dag efter for lidt søvn. Jeg kan nærmest tude over ingenting... 
Det er der altså ingen grund til, men med for lidt søvn så er der bare mere åbent på alle hylder.
Heldigvis ved jeg jo bekendt med det og acceptere, at sådan er det, og de dage hvor man så er mere såbar eller trist, så tænker jeg "det er helt ok og det er blot pga træthed. I morgen er en ny dag og der vil samme ting slet ikke have samme betydning".

Men det er vigtigt at huske at pleje sig selv, her mht til sin søvn og hudpleje.



Ingen kommentarer: