torsdag den 19. marts 2020

Nu skal der rigtig hygges hva?

Hold da op, hvor skal vi rigtig hygge her de næste par dage hva??!!
Eller måske bliver det ret så blandet, med det der hygge. Læser du rundt på de sociale medier, så er det godt nok forskelligt hvad folk har på hjerte i disse dage.
Suk.. meget af det er ren og skær skæld ud føler jeg.

Trist at det skal være på den måde, med al den skæld ud og negative tone, men jo også rigtig trist at folk ikke helt tager, eller ihvertfal har taget det seriøst, det her med at blive hjemme og undgå større forsamlinger.

Man skulle jo så tro, at nu kan der rigtig ekstra hygges, og jo jo bevares vi kan da hygge noget af tiden, men personligt skal jeg stadig arbejde, så det bliver lidt on/off det med at være 100% på børnene. Det kan jeg mærke, at jeg synes er lidt hårdt. Ikke at jeg skal arbejde, men mere at jeg får dårlig samvittighed over at sætte dem lidt på standby. Det er ikke fedt.

Vi har endnu ikke lavet nogen legeaftaler, men det kan være vi finder på det i den kommende uge.

Vi har heller ikke fået bagt et eneste stykke brød eller kage (men hey, jeg har heller ikke købt gær til disse dage.. haha.. mon jeg kan finde en pakke i supermarkedet nu hvor al vanviddet er aftaget?).
Det kan være vi gør det en ad dagene.

Jeg forsøger, at holde igen med maden for nøj hvor man kan hurtig komme ind på en glidebanen med at gå og snacke hele tiden, specielt når man som mig sidder ved køkkenbordet og arbejder. Der skal noget selvdiciplin indover.
Det går ikke, at vægten kommer til at stige over de næste par uger. Tværtimod vil jeg mene, at de næste par uger hvor jeg sparer kørslen frem og tilbage på arbejde, at jeg i stedet kan finde tid til at få trænet.
Jeg vil som minimum træne hjemme 2 gange i løbet af ugen, og gerne helst 3 således at jeg kommer op på de 5 ganges træning (inkl ridning) pr uge.
Det er målet. Det er også målet at få smidt nogle 100 gram over de næste par uger.

Mht hvad vi skal lave som familie, så har jeg set på nogle kreative ideer (via Instagram), som jeg synes ser sjove og spændende ud.
Dem skal vi have lavet henover ugen.

Vi skal også udenfor såfremt vejret tillader det. Vi har en lille sandkasse på vores terrasse, den kommer jeg til at sende lillebror ud i inkl en ordentlig spand vand, så går der hurtigt lidt tid med det.
Vi bor heldigvis i nogenlunde nærheden af 2 lækre naturlegepladsen, så dem tænker jeg vi også skal lidt på. Derudover kan vi jo cykle os en tur og tage madpakker med og lave det til en lille udflugt.

Så jo der skal nok blive hygget lidt anderledes end ellers, men det er mest i mine arbejdstimer jeg synes det er svært, for man kan altså ikke lave kreative ting samtidig med man arbejder. Ikke indenfor mit erhverv.
Der skal ikke komme nogen sure miner herfra. Vi løser det og det er kun min egen dårlige samvittighed som jeg taler om. Jeg er sikker på, at mine unger faktisk kommer til at synes at denne "lock down" er helt ok, for godt nok plejer vi at være en smule kreative, men de næste par dage/uger kommer niveauet jo til at blive højere.
Bare baren ikke bliver sat for højt .. hahaha...



Ingen kommentarer: