fredag den 27. marts 2020

I disse tider så skal man kigge på det positive

I disse tider hvor hverdagen på ingen måde ligner sig selv, så synes jeg det er værd at fokusere på de positive ting man oplever i den forandrede hverdag. Måske er der ikke så mange, måske er der flere end der var før, men jeg er sikker på, at selvom du måske først tænker at der ikke er nogen, så hvis du tænker rigtig godt efter, så kan du med garanti finde noget.

Her i hytten er jeg f.eks piv stolt af min store søn som jo går i skole og dermed har en del lektier for. Jeg fik lavet et skema til ham som hænger på døren til køkkenet, så det er tilgængeligt hele tiden, hvor han hurtig kan kigge på hvad næste time er.
Det giver ham ro og overblik over hvad han skal lave. Sammen vælger vi så de opgaver han online skal lave. Det kan være i grammatip, hvor vi i denne uge har kørt 2 omgang diktat, og han derefter har taget de opgaver, der ligger i den rækkefølge han nu har haft lyst til.

Der er da en smule brok over rent faktisk at skulle lave noget, når nu man meget hellere ville spille dagen væk, men det er virkelig begrænset og ugen er gået over al forventning.
Jeg er ihvertfal mega stolt over ham.

Sikke et skønt vejr det har været hva?? 🌞🌞🌞🌞 Tænk engang hvordan det ville have været hvis regnen bare havde stået ned i stænger i flere dage i træk. Det tør jeg slet ikke tænke på hvordan man så havde klaret sig igennem.
Så jeg er meget taknemmelig over det gode vejr. Vi er udenfor hver dag hvor drengene spiller bold op af muren. De møder ingen og jeg ser derfor ingen smitte fare, men til gengæld får de lidt frisk luft.

Jeg er også stolt af min mindste knægt som bare tager alt dette super fint. Heldigvis er ingen af dem bange for denne anderledes hverdag (med at man ikke skal isolere sig fra andre mennesker), hvilket jeg er glad for. Med bange mener jeg bekrymringer og ingen nattesøvn eller ondt i maven over diverse tanker osv.
De har da spørgsmål til hele situationen og den tager vi som det kommer og besvarer deres spørgmål.

Lillebror forsøger jeg at lave diverse kreative ting med og 9 ud af 10 gange som vil storebror også gerne være med. Mere om det i et andet indlæg. Der skal jeg nok dele nogle hyggelige ideer.

Jeg vil også gerne nævne mig selv, man må nemlig godt være stolt af en selv. Jeg er stolt over, at jeg fik lavet skemaet til den store, og at vi har fået det på plads, samt at det fungere. Jeg er ikke den bedste til at lave struktur, for det ligger mig ikke super nemt for, men for mig inkl har det hjulpet at vide hvad der skal laves frem for at finde på det samme dag. Det giver mere ro i bøtten hos mig også.

Mange kommer jo i diverse trænings centre for at træne. Jeg har ikke været medlem i 1000 år fordi jeg i stedet træner hjemme. Jeg er glad for, at jeg blot har kørt videre med denne stil og det derfor ikke er anderledes for mig ikke at kunne komme i et center. Jeg tænker det kan være lidt umotiverende at skulle gøre det hjemme selv kontra at være vant til at være sammen med andre.




Ingen kommentarer: