onsdag den 8. april 2020

Der skal lige strammes op den kommende uge

Den kommende uge her, skal jeg godt nok lige stramme op ang. hvad jeg kører ned i skuffen. Shit det kan ses på vægten og kadaveret den her lockdown.
Samtidig skal det lige nævnes, at jeg total har vedligeholdt min træning! Så det er ikke mangel på træning, men nok nærmere ændring af madvaner.

Vi spiser frokost sammen og det er 9 ud af 10 gange rugbrød med tilbehør. Rugbrød er på ingen måde skidt, det er brød i selv ikke, men hos mig kan jeg godt se, at min krop optager væske samtidig for målebåndet skrumper ikke ind i disse dage - tværtimod.

Det magter jeg ikke.

Så derfor skal der denne uge, lige fokus på maden og al snacken skal droppes. Morgenmad skal igen kun være skyr med diverse frugt stykker på, samt lidt mandler og mascarpone.
Frokosten kan nogle dage være rugbrød, men den kommende uge skal størstedelen af frokost måltiderne være grønt og protein.
Aftensmaden er ikke noget problem heller. Der spiser jeg blot samme som de andre, men underlader pastaen (eller skifter den ud med ex ærtepasta) eller kartoflerne.

Umiddelbart ville jeg ikke sige, at jeg er stresset. Som skrevet om før, så fungere det rigtig godt for os herhjemme mht lockdown, skolearbejde, "voksen arbejde"og "underholdning". Ja jeg har sat det i anførelsestegn, for vi er jo ikke igang med at opsætte et teaterstykke eller står udklædt og laver show for ungerne. Jeg tænker, at du godt ved hvad jeg mener når jeg skriver underholdning 😏😉
Dog kan det tænkes, at jeg er stresset på en måde man ikke bemærker. Der bruges en del energi på at holde styr på hvornår storebror's næste time starter, også selvom han har fået skema. Han har stadig brug for hjælpen til at holde øje med tiden, og hvornår næste time starter. Dog kommer han med det samme, når man informere om at nu starter ny time/modul.
Så hele formiddagen og frem til han har fri, skal man lige være på om hvor langt i skemaet vi er kommet, samtidig med man lige er "på arbejde" og lillebror er her jo også. Heldigvis er vi jo 2 voksne 😊
Dog har jeg erfaret, at er jeg stresset, så tager jeg på. Ih hvor ville jeg gerne være en af dem som tabte sig ved stress, men det er jeg desværre ikke.

Jeg tør dog slet ikke tænke på, hvordan tilstanden ville være hvis jeg ikke vedligeholdt mine træninger...







Ingen kommentarer: