fredag den 21. august 2020

Fredags favoritter og planerne for weekenden

Denne weekend skal jeg til sommerfest der hvor jeg rider hver uge. Måske har du misset at jeg rider 2 gange om ugen? Hvis dette er tilfældet, så kort fortalt, så betaler jeg en sød dame nogle penge pr måned for at ride hendes hest 2 gange pr uge. 

Nå men under alle omstændigheder, så holder de ihvertfal sommerfest og jeg har valgt at melde mig til. Jeg har snart redet derude i over 6 måneder, og selvom jeg hygge snakker lidt med folk, så synes jeg det er begrænset hvor mange jeg kender, samt hvor godt jeg kender dem. En sådan hygge kom-sammen (som by the way kommer til at være i ridehuset med god afstand og masser af sprit, luft osv) tænker jeg vil være en oplagt mulighed for at lære de andre lidt bedre at kende. Så jeg ser frem til lørdag. 

 

Nå men en af "fredagens favoritter", som egentlig mest er tænkt som at jeg vil nævne nogle af mine favoritter, er risotto... omg... jeg har ALDRIG kunne lide det før, men efter at et vennepar serverede det for os så har jeg ændret mening.

Jeg tænkte lidt "uhh det her er slet ikke mig. Nå men jeg må hellere smage og spise lidt af det for man kan jo ikke helt være andet bekendt". Plus at det jo ikke var uspiseligt. De andre gange jeg har haft smagt på det, har jeg bare ikke haft gode oplevelser med det.

Det blev så vendt den dag! Hold nu op hvor smagte det lækkert det hun havde lavet. Da jeg så her nogle uger efter så en risotto pose i supermarkedet kunne jeg mærke, at jeg var nød til lige at forsøge at lave en portion selv. 

Mums det blev godt!


Så nu kan jeg godt lide risotto og tænker at det er en ret som kommer til at blive spist en hel del flere gange fremover. Yeah..😊

 

En anden favorit er bøger. Jeg har altid været glad for at læse bøger, og som lille kunne jeg være på biblioteket i flere timer, fordi der jo hele tiden var en ny tegneserie jeg lige skulle læse. Det er derfor noget som jeg har elsket næsten altid. Umiddelbart vil jeg også sige, at jeg læser relativt hurtigt, da jeg læser ca 1 side i minuttet. Jeg har ikke talt ordrene, men måske jeg skulle en dag. Bare for sjov.

Der er den her bog jeg lige har læst. Jeg kendte ikke forfatteren, men biblioteket havde sat den frem lige ved udgangen og omslaget fangede min opmærksomhed, så den måtte jeg låne. Det var en 14 dages udlåns bog, men ha ha !! Den var jo læst på ca 3-4 dage og kun fordi jeg ikke kunne læse i den hver aften. 

Den var rigtig fin og med god humor i, og fine humoristiske sætninger, samt ok handling. Altså det er jo en sød-suppe-bog, så man ved jo stort set altid hvordan de ender, men det er sådan jeg kan lide dem. 

Sikken et vejr det ellers har været de sidste 2 uger🌞😁 Vi har nået at komme en del på stranden. Heldigvis lidt i slutningen af vores ferie, og så ellers i weekenderne og efter arbejde. Det har bare været så skønt. Vandet har været helt perfekt og de dage vi var på den lokale strand, så var det også dejligt at se at der ikke var menneske mylder selvom solen havde skinnet hele dagen. Da vi kom kl lidt over 16.00 var det stadig skønt badevejr. Lige denne uge har det så vendt lidt med sommervejret. Jeg håber da det kommer lidt igen, også selvom vi ifølge kalenderår skriver august måned. Tænk hvis vi kunne have det et godt stykke ind i september - ahhh... 

Ellers er der pt ikke de helt store planer denne weekend udover mit sommerfest arrangement. Jeg skal ride søndag og så træne lørdag. Handle lidt ind og hygge med ungerne. 


God weekend når du kommer dertil!





Ingen kommentarer: