fredag den 14. august 2020

Tilbageblik på ferien del 1

Det var pisse skønt at have ferie i 3 uger. Det kan virkelig noget, og var det ikke fordi jeg jo også gerne vil kunne holde ferie på andre tidspunkter af året, ja så havde jeg også gerne holdt meget længere sommerferie.

Det at have sommerferie kan altså bare noget. Jeg elsker at have ferie. Dog kan jeg bedst lide de ferier hvor vi har planer, og ikke kunne ender med at sidde hjemme, og tiden tikker forbi uden vi rigtig har lavet noget. 

Bevares disse dages findes selv i de ferie med planer, men forstå mig ret - det skal bare ikke KUN være tidsfordriv på den dovne måde. 

Jeg glædede mig pænt meget til at holde ferie, og synes jeg havde haft rigeligt at se til i ugerne op til. Så kan man nogle gange komme til at se lidt for meget frem til ferien og sætte den lidt på en pidestal, men det synes jeg nu ikke jeg endte med. Vi havde ikke de vilde planer den første uge af ferien.. eller jo måske lidt.. Jeg ville gerne ud og se de her "trolde figurer" (kæmperne bliver de også kaldt) som står forskellige steder i landet. Der er 6 i nærheden af os, og 2 i Jylland. Rent faktisk super tæt på hvor vi havde booket camping plads, så det var jo super oplagt at vi måtte ud og se begge. Tæt på !

Ferien startede dog med ren afslapning hjemme, og lidt træning og så ellers bare ikke så meget. Da mandagen kom for den første ferie uge, så tog vi afsted på tur. 

Første udflugts mål var at se alle 6 kæmper, meeeeen.... de er altså lidt sværere end som så at finde, og de ligger ikke bare lige med 2 min afstand i mellem hver, så vi nåede at se 3 stk. Allerede da vi havde set de 2 af dem, så havde vi travet ca 8.000 skridt og begge børn havde trætte ben. hahah... De er ikke lige vant til at gå så langt. Du ved - computeren trækker og selvom den lille render rundt og leger/løber, så er det bare noget andet når man går på tur. 

Personligt synes jeg det var vildt sjovt at opleve, ungerne måske lidt mindre entusiastiske 😆 men dog synes de at de var sjove at opleve. Jeg troede dog de var meget større i virkeligheden udfra de billeder jeg havde set af dem, så sjovt som billeder kan snyde en. 

Dagen efter var vi en tur i Sagnlandet i Lejre. Endnu en rigtig fin oplevelse. Vi endte med at være der i 5 timer, og var det ikke fordi stedet lukkede,så havde vi nok også været der længere tid. 

Vi brugte en dag på Hundested havn, som har en rigtig fin legeplads og normalt så har de også fiske grej (altså en bambuspind med snor og klemme på.. haha) til udlån, samt fiskerester fra den lokale fiskemand så man kan fange krabber, men grundet corona i år så var det aflyst. Dog har de klappe basiner med krabber, små søstjerner, rødspætter, små reje lignende fisk osv i som man gerne må røre - under vandet. 

De har også altid en sand skulptur udstilling og den var vi inde og se i år. Vi sluttede af med en omgang aftensmad på havnen efterfulgt af minigolf. Alt i alt en rigtig dejlig og hyggelig dag. Jeg kan kun anbefale Hundested havn. Vi har været der snart 4 år i træk i vores sommerferie og har nydt det alle gange. Sidste år startede vi med at være en hel del timer på stranden. Det var det desværre for koldt til i år.




Ingen kommentarer: