fredag den 28. august 2020

Fredags favoritter og planerne for weekenden #2

 Det er fredag..... ja tak !!! 🥳🎉 Ugen er fløjet forbi igen igen. Der er virkelig nogle uger, som jeg bare føler jeg lukker øjenene om mandagen og næste gang jeg åbner dem, så er det søndag aften. Som i et fingerknips og ugen er gone.


Crazy - på den gode og mindre gode måde. Gode, fordi jeg elsker weekender hvor man jo ikke lige bruger 8 timer på arbejde, men man i stedet kan lave alverdens andet. Så lækkert! 

Mindre godt fordi jeg rigtig ofte ikke føler jeg har nået det hele. Det kan være alt fra ikke at have følt jeg har fået trænet nok, ikke har fået lavet nok med ungerne, ikke har nået alt det jeg ville på jobbet af opgaver som skal løses osv. 

Dog er jeg blevet meget bedre til at tænke "der er også en dag i morgen" og dermed ikke stresse over alt det jeg ikke har nået. Det er spild af tid. Du skal ikke gå og ærge dig over ting du ikke kan ændre på bagud i tiden. Fokus på fremad og i morgen :) 

Jeg fik shoppet lidt nyt tøj forleden dag. Ah nyt tøj.. er bare lækkert, og normalt (altså da jeg kørte på job hver dag inden Covid-19), så ville jeg have det på og flashe det straks dagen efter. For "hey se mig.. jeg har fået nyt tøj. Smukt ikke?" 😀 Komplimenter kan man aldrig få for mange af. 

Dog har jeg ikke haft det på endnu, men her i weekenden hvor vi skal hjem til et vennepar og invie deres nye køkken, så bliver det aftenens outfit. 


En favorit herhjemme er blevet den her slik fra Rema som jeg ikke synes er hammer dyr, og så smager den bare super godt. Mandler i hvid chokolade med lakridspulver yderst. Haps siger jeg bare. Kunne næsten spise hele posen selv, og kun fordi jeg tænker det er alt for mange kalorier, at jeg ikke gør. Det har INTET med smagen at gøre, at jeg ikke kværner den hele selv. 

 

Sommeren må vist siges også at være fløjet sin vej, som en fugl ned sydpå. Det er ihvertfal total eftersårsvejr med al den regn og en temperatur på de 14-16 gr indikere altså ikke lige sommer for mig.

Her over sommeren har vi nydt en hel del rosevin. Nogle vil måske mene lidt for meget, men heldigvis er det ikke deres bord og vi har nydt vores sommerafterne.
Denne er en af dem som vi har smagt på, og som jeg synes er ganske fin også med dens fine flaske. Vi har gemt et par stykker, vasket dem af og bruger dem nu som vandflasker. For de er da super dekorative i deres udformning synes du ikke?

Skal lige nævne at både chokoladen og vinen er IKKE reklame for jeg har selv købt og betalt for det. Jeg vil blot vise nogle af vores favoritter. Rosevinen købte jeg i Irma og jeg har ingen ide om de stadig har den. Der må du selv ned i butikken og kigge hvis du ønsker den samme. 

Under alle omstændigheder så smagte den dejligt. 


Planerne for weekenden, udover at besøge gæster i morgen, er at få sat vores have møbler væk. Det bliver jo ikke sommer igen, og jeg kan nærmest dagligt se hvor meget de ikke kan lide at stå ude i regnen. Jo længere tid de står ude, jo slemmere bliver de mht at gøre rene/vaske ned til næste sommer. Lad mig bare sige, at det er lidt et stort stykke arbejde at vaske dem ned hver forår og oliere dem. Nogle gange overvejer jeg om vi skal få os noget andet. Lige indtil de er rene og fine, så er jeg fan af dem og kunne ikke finde på at skifte dem ud.. hahaha... 

Jeg skal også have ordnet mine krukker og evt have plantet nyt i dem, eller sat dem væk som skal være i skuret over vinteren. 

Søndag er jo altid ride dag, så med de andre planer, så tror jeg helt sikkert vi nok skal få tiden til at gå. 


Håber du får en skøn weekend !


Ingen kommentarer: