onsdag den 12. august 2020

Tilbage til hverdagen

3 ugers ferie er fløjet af sted. Shit jeg kunne godt tage mindst 2 uger endnu. Specielt med det lækre sommervejr som endelig kom hertil. 

Vores ferie blev i total klassisk dansk sommervejr. Ikke fordi det regnede (ok det gjorde det faktisk en lille bitte smule undervejs), men mere fordi vejret kun var på omkring de 20 gr og blæsende. Ihvertfal ikke varmt nok til at vi var på stranden.

Vi har haft en skøn ferie, og oplevet en masse. Det har været super dejligt og jo selvfølgelig har vi brugt penge (det kan jo ikke undgåes), men jeg synes vi har oplevet en hel del som ikke har kostet særlig meget. 

For eksempel, så koster det jo ikke noget (andet end benzin) at køre på tur ud i det blå.

Så det har heldigvis været en ad de billigere ferier, for man skal ikke ellers regne med at det er langt billigere at holde ferie i DK. Det har naturligvis også hjulpet, at mange steder har haft ½ pris på deres entre grundet corona tider. 


Ferien er slut, hvilket betød en tur på vægten for at få realiteterne sat lidt mere i perspektiv. Jeg har spist fornuftigt, og vi har bevæget os omkring de 8.000-12.000 skridt pr dag, plus jeg fik sneget noget træning ind, men der er jo også stadig blevet nydt en hel del mere af al det syndige kontra hvad vi plejer i hverdagen. Det at komme retur og så sidde på sin flade rumpet hele dagen hjælper IKKE på at få vægten ned. OMG... 

Det kunne være langt værre mht hvad vægten siger, for den sagde 1,5 kg ekstra i dunken. Måske skulle man tro, at det kunne være væske, men her 1 uge efter jeg vejede mig, så er der ikke rigtig sket noget. Jeg har endda trænet normalt igen, dvs at jeg sidste uge og denne uge har trænet 3 gange herhjemme og redet.

For those who committed evils actions against us will have their turn coming.  I believe in my words will come true. 

Så nu er det tilbage til den mere strenge kost, så jeg kan blive mere tilfreds med hvad spejlet viser. En ting er hvad vægten viser mig - det kan jeg næsten (kun næsten for er jo kun menneskelig) abstrahere fra, men når målebåndet også viser de hardcore facts om, at omkredsen på diverse målesteder IKKE er gået ned, men op i stedet, ja så er jeg ikke tilfreds. 

De kommende dage skal jeg lige fokusere på, at rose mig selv for ellers kommer jeg til at blive møg sur over vægtøgning og sur over de valg jeg tog i min ferie. Er der noget som er dumt, så er det at blive sur over fortiden og de valg man tog der - for det er jo sket .. done... jeg kan ikke gøre en skid ved det, og jeg nød det jo BIG time mens det var, så den følelse af noget dejligt og rart skal jeg hellere have med i hukommelsen.

Nu skal der bare arbejdes lidt for sagen igen og have bedre styr på kosten, så skal det nok komme. Min udfordring er dog at det tager laaaaaaang tid for mig at tabe bare nogle 100 gram, men sålænge jeg gør så må jeg fokusere på det og ikke på hvor langt der er igen.. 😆

Ingen kommentarer: